۰ نفر

محاکمه پسر روانی به اتهام قتل پدر

۸ خرداد ۱۳۹۹، ۶:۰۶
کد خبر: 442277
محاکمه پسر روانی به اتهام قتل پدر

پسر جوان که پس از قتل پدرش مدعی بود این مرد ناپدری و نامادری‌اش را کشته از سوی کارشناسان پزشکی قانونی بیمار روانی تشخیص داده شد و بزودی در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از یک‌سال پیش با وقوع قتل مردی سالخورده در خانه‌اش آغاز و تحقیقات برای شناسایی عامل قتل و انگیزه جنایت شروع شد. در ادامه با دستور بازپرس ویژه قتل جسد مرد سالخورده به پزشکی قانونی انتقال پیدا کرد. مأموران علت این ماجرا را از دختر جوان مقتول پرسیدند و او گفت: برادرم سامان پدرم را کشت. سامان در اتاقش در حال گوش کردن موسیقی با صدای بلند بود که پدرم به او اعتراض کرد و همین موضوع باعث شد تا آنها با هم درگیر شوند و بعد هم سامان با چاقو پدرم را که در حال فرار بود، در راه پله‌ها زخمی کرد و دقایقی بعد هم جان باخت.

با اظهارات دختر مقتول، مأموران سامان را بازداشت کردند و او در همان ابتدا به قتل پدرش اعتراف کرد. اما مدعی شد علت درگیری صدای بلند موسیقی نبوده است و در توضیح بیشتر عنوان کرد: من پیش پدر و مادر واقعی‌ام بزرگ نشدم و زن و مرد دیگری مرا بزرگ کردند و آنها را خیلی دوست داشتم. به همین خاطر پدرم همیشه به آنها حسادت می‌کرد و همین مسأله باعث شد تا یک روز هر دوی آنها را در خانه‌شان به قتل برساند و من از پدرم کینه به دل گرفته بودم و به دنبال بهانه‌ای بودم تا انتقام ناپدری و نامادری‌ام را از او بگیرم که در نهایت هم او را کشتم.

با ادعای سامان به عنوان متهم به قتل پدرش، مادر و خواهر او برای توضیحات بیشتر در خصوص ادعای مطرح شده مورد بازجویی قرار گرفتند. مادر سامان پس از حضور در آگاهی گفت: سامان بیمار روانی است و به همین خاطر چندین بار در بیمارستان بستری شده است. البته مدتی خوب شد اما توهم این را داشت که ما او را پس از تولد به خانواده دیگری سپرده‌ایم و آنها به خوبی از او مراقبت کرده‌اند. این در حالی است که در واقعیت اشخاصی به عنوان ناپدری و نامادری سامان وجود ندارد.

پس از توضیحات مادر سامان پرونده پزشکی پسر جوان مورد بررسی قرار گرفت و متخصصان پزشکی قانونی بعد از بررسی وضعیت این جوان، تأیید کردند که متهم به قتل بیمار روانی است.

در ادامه و با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست علیه متهم و همین‌طور گذشت اولیای دم، پرونده رسیدگی به اتهام این جوان به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و متهم بزودی محاکمه می‌شود.