۰ نفر

اخاذی از دختران با وعده ازدواج

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸
کد خبر: 440393
اخاذی از دختران با وعده ازدواج

فردی شیاد که در فضای مجازی با جلب اعتماد و دریافت تصاویر دختران جوان اقدام به اخاذی از آنها می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، در پی شکایت دختری جوان مبنی‌بر اینکه فردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت برای وی کرده است، پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای کرمان قرار گرفت.

کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم را که مردی 37 ساله بود، شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود، با مشاهده ادله موجود، در بازجویی‌های انجام‌شده به جرم خود اعتراف و هدفش را از انجام این کار نزدیک‌شدن به دختران جوان با وعده ازدواج و سپس اخاذی از آنها عنوان کرد.

سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتای استان کرمان، با تأیید این خبر گفت: امروزه سوءاستفاده کلاهبرداران و سودجویان از فضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با بهره‌گیری از عدم آگاهی و سادگی افراد در این فضا مرتکب جرائمی می‌شوند که اکثرا با انگیزه کسب منافع مالی، تهدید و اخاذی، تسویه‌حساب شخصی، انتقام‌جویی یا تفریح و سرگرمی در این فضا وارد می‌شوند.

سرهنگ یادگارنژاد با اشاره به ماده 17 قانون جرائم رایانه‌ای تصریح کرد: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی افزود: از شهروندان، به‌ویژه دختران جوان می‌خواهیم در فضای مجازی تحت هیچ عنوانی به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک‌شدن به آنها را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات شخصی خود را برای آنها ارسال نکنند.