۰ نفر

درخواست متهم برای تقسیط دیه مقتول

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۱
کد خبر: 438638
درخواست متهم برای تقسیط دیه مقتول

پسر جوانی که در دفاع از خودش مردی را به قتل رسانده و به پرداخت دیه و حبس محکوم شده بود صبح دیروز در شعبه 11 دادگاه کیفری درخواست اعسار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از 4 سال پیش با گزارش یک قتل آغاز شد. مأموران پس از حضور در صحنه متوجه شدند که جوانی به‌نام هادی مرد میانسالی را به قتل رسانده است.

هادی دستگیر شد و در اظهاراتش گفت: من و مقتول با هم دوست بودیم شب حادثه او قصد داشت به من تعرض کند که من برای دفاع از خودم به او چند ضربه چاقو زدم و همین مسأله باعث مرگ او شد. من قصد کشتنش را نداشتم و فقط می‌خواستم خودم را نجات دهم.

پس‌از اظهارات متهم او با تکمیل پرونده دادگاهی شد و قاضی حکم بر قصاص متهم صادر کرد که این حکم با اعتراض هادی و نقض حکم از سوی دیوانعالی کشور روبه‌رو و پرونده به شعبه هم عرض ارجاع شد.

در جلسه بعدی دادگاه متهم با اثبات موضوع قتل به‌خاطر دفاع از خودش به 10 سال حبس برای قتل شبه عمد و پرداخت دیه به خانواده مقتول محکوم شد.

پس‌از چند سال از دادگاه دوم متهم با درخواست اعسار از دادگاه خواست تا برای پرداخت دیه شرط تقسیط را بپذیرد که صبح دیروز جلسه رسیدگی به درخواست اعسار متهم در شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

در این جلسه متهم از چند شاهد دعوت کرده بود تا در رابطه با اینکه او توان پرداخت کل مبلغ دیه را به‌صورت یکجا ندارد را شهادت دهند و پس از آن هم در دفاع از درخواستش گفت: با اینکه در جلسات قبلی دادگاه عنوان کرده‌ام که من قصدم قتل نبوده و تنها در دفاع از خودم با چاقو ضرباتی به مقتول زدم و او کشته شد اما رأی دادگاه را پذیرفتم و در حال حاضر هم دوران حبسم را می‌گذرانم. اما بواقع توان پرداخت دیه را ندارم. بخصوص که اکنون در زندان هستم و کاری هم ندارم. از این‌رو از قاضی درخواست می‌کنم با درخواستم مبنی بر تقسیط دیه به خانواده مقتول موافقت کنند.

دادگاه برای صدور رأی و بررسی درخواست اعسار متهم وارد شور شدند تا مشخص شود که با درخواست تقسیط دیه موافقت می‌شود یا خیر.