۰ نفر

سرقت از حساب مادر برای خرید بازی آنلاین

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹
کد خبر: 438637
سرقت از حساب مادر برای خرید بازی آنلاین

زن جوان که برای شکایت از سرقت 18 میلیون تومانی از حساب بانکی‌اش به پلیس مراجعه کرده بود وقتی فهمید این پول را پسرش برای خرید بازی‌های رایانه‌ای بی‌اجازه از حساب بانکی او برداشت کرده است از ادامه شکایت صرفنظر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، هشتم اردیبهشت امسال خانمی 50 ساله ساکن حوالی غرب تهران با مراجعه به دادسرای مباره با جرایم رایانه‌ای - ناحیه 31 تهران - در شکایتی گفت: مبلغ 18 میلیون تومان از حساب من و همسرم برداشت شده است. این مبالغ از حساب حقوقی و پس‌انداز ما به دفعات مختلف برداشت شده است و کارتمان هم در اختیار کسی نبوده و حتی آن را به امانت نیز به کسی نداده بودیم.

سرهنگ گودرزی سرپرست پلیس فتا در این باره گفت: بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان دریافتند که شاکی و همسرش تاکنون خرید اینترنتی انجام نداده‌اند و تمامی خریدهای خود را به‌صورت مراجعه حضوری انجام می‌دهند. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد، سامانه پیامکی حساب بانکی شاکی فعال نبوده و او پس‌از گذشت چند روز متوجه سرقت از حساب کارتی‌اش می‌شده است و تکرار این کسری موجودی موجب شده به پلیس فتا برای شناسایی متهم یا متهمان مراجعه کند.

سرپرست پلیس فتای پایتخت افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که تراکنش‌های پولی از گوشی هوشمند خود شاکی انجام شده است و احتمال کپی‌برداری از کارت‌های شاکی یا سرقت‌های اینترنتی ضعیف شد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه شاکی دوباره به پلیس فتا برای تحقیقات تکمیلی دعوت شد، گفت: در این مرحله مشخص شد که آنها دارای فرزندی هستند و در این مرحله از این مادر خواسته شد که به همراه فرزند خود به پلیس فتا مراجعه کند. این مقام پلیسی تصریح کرد: با حضور فرزند شاکی به پلیس فتا، وی معترف شد بدون اجازه پدر و مادرش رمز دوم و رمز پویای کارت آنان را فعال و برای خرید بازی‌های رایانه‌ای آنلاین از حساب بانکی‌شان مبالغی را برداشت کرده است. این مقام سایبری ادامه داد: با مشخص شدن علت کسری موجودی مالباخته و برداشت بدون اجازه فرزندنشان شاکی از ادامه شکایت خود منصرف و مختومه شدن پرونده را خواستار شد.