۰ نفر

اخاذی از دختر 14ساله در واتس‌اپ

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کد خبر: 433509
اخاذی از دختر 14ساله در واتس‌اپ

مرد شیاد به بهانه تشخیص بیماری در واتس‌اپ عکس دختر 14ساله‌ای را به‌دست آورده و از این طریق قصد اخاذی از او را داشت اما با اقدام به موقع پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتای یزد در این‌باره گفت: به‌دنبال شکایت والدینی مبنی بر اخاذی از دخترش در فضای مجازی توسط فردی ناشناس و تهدید به انتشار تصاویر و هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی، رسیدگی به این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت. وی ادامه داد: دانش‌آموز ۱۴ساله با توجه به ایام قرنطینه و گوشی‌ای که والدین برایش تهیه کرده بودند، با همکلاسی‌های خود اقدام به ایجاد گروهی در شبکه اجتماعی واتس‌اپ کرده و درخصوص امور درسی که مجازی مدیریت می‌شده، تبادل‌نظر می‌کردند که همزمان نیز فردی با بارگزاری پیامی ادعا می‌کند که با دیدن عکس چهره قادر به تشخیص بعضی از بیماری‌ها اعم از کم‌خونی است.

وی افزود: دختر نوجوان به اقتضای کنجکاو بودن، عکسی از چهره خود ارسال و بعد از ساعتی با پیامی مواجه شده که چنانچه فیلمی از رقص خود ارسال نکنید، عکس شما با عنوان مبتذل و مستهجن در فضای مجازی منتشر خواهد شد که خوشبختانه وی با هوشیاری لازم بلافاصله موضوع را با خانواده خود مطرح کرده و آنان نیز اقدام به پیگیری و شکایت کردند.

رئیس پلیس فتای یزد در ادامه گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس این پرونده را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده و با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم را شناسایی و با هماهنگی قاضی پرونده اقدامات لازم را جهت دستگیری متهم انجام دادند.

سرهنگ ابوطالبی توصیه کرد: در ایام مبارزه با کرونا و حضور در خانه لازم است والدین با ارتقای سواد رسانه‌ای همپای فرزندان در فضای مجازی حضور داشته و نظارت کافی را با استفاده از نرم‌افزارهای کنترل فرزند، جهت امنیت خانواده داشته باشند.

رئیس پلیس فتای یزد ادامه داد: به‌هیچ‌عنوان اطلاعات و تصاویر شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذاشته یا برای کسی ارسال نکنید، فضای مجازی یک فضای اشتراکی است. از سوی دیگر برخی از افراد انگیزه مالی برای شیادی ندارند و تنها انگیزه‌ای که سبب می‌شود فرد تصاویر خصوصی افراد را منتشر کند، انتقام‌جویی است.