۰ نفر

پلیس کانادا: دکتر ایرانی به قتل نرسیده است

۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۳۵
کد خبر: 432327
 پلیس کانادا: دکتر ایرانی به قتل نرسیده است

با پیدا شدن جسد خانم دکتر ایرانی که از بهمن سال گذشته در کانادا گم شده بود، پلیس اعلام کرده که در این ماجرا به کسی مظنون نیست و این زن به قتل نرسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، این دکتر داروساز 40ساله که عاطفه جدیدیان نام داشت 30بهمن سال گذشته ناپدید شد. عاطفه که به تنهایی در شهر میپل‌ریج ونکوور زندگی می‌کرد پس از پایان تحصیلاتش در داروخانه‌ای در همان شهر مشغول به‌کار شده بود تا اینکه روز چهارشنبه، ۱۹ فوریه، حدود ساعت ۴ بعدازظهر که از محل کارش خارج شد، ناپدید شد و دیگر کسی او را ندید. یک روز بعد، وقتی این زن در محل کارش حاضر نشد، همکارانش نگران او شدند. چرا که سابقه نداشت عاطفه بدون اطلاع آنها به محل کارش مراجعه نکند. از سوی دیگر معلوم شد که او در این مدت با هیچ‌یک از دوستان و حتی اعضای خانواده‌اش نیز در تماس نبوده است. همین باعث شد که همکارانش ماجرا را به پلیس خبر دهند. با شروع تحقیقات پلیسی، مأموران راهی محل زندگی این زن شدند اما اثری از او نبود. با گذشت زمان و پیدا نشدن ردی از او نگرانی‌های خانواده‌اش بیشتر هم شد و پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای پیدا کردن عاطفه آغاز کرد. در این میان دوستان، آشنایان و مردم محلی نیز به کمک پلیس آمدند و جست‌وجوها برای پیدا کردن زن گمشده ادامه یافت تا اینکه چند روز بعد خودروی مزدای او که در پارکینگ پارک بود پیدا شد. بررسی دوربین‌های مداربسته نشان داد که وی آخرین بار با ژاکت پفی کلاه‌دار به رنگ خاکستری روشن، شلوار تیره، پیراهن راه راه آبی روشن و چکمه‌های قهوه‌ای در حال راه رفتن در پارکینگ اتومبیل است این آخرین تصویری بود که از زن گمشده به‌دست آمد. تاریخ تصویر ضبط شده، همان روزی را نشان می‌داد که عاطفه برای آخرین بار در محل کارش دیده شده بود و پلیس با انتشار این تصویر در رسانه‌ها از مردم درخواست کرد تا چنانچه اطلاعاتی از وی دارند گزارش دهند. با انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان ازجمله کانادا، جست‌وجوها برای یافتن این زن نیز تا حدودی متوقف شد و هیچ ردی از وی نبود تا اینکه هفته گذشته پلیس اعلام کرد که جسد بی‌جان او را پیدا کرده است. به گفته سخنگوی پلیس شهر میپل ریج، آنها پس از دریافت گزارشی، راهی خانه‌ای در خارج از شهر شدند و در آنجا جسد بی‌جان عاطفه را پیدا کردند. وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که هیچ عمل جنایتکارنه‌ای رخ نداده و این زن قربانی جنایت نشده و پلیس نیز به کسی مظنون نیست. با این حال بررسی‌ها برای مشخص شدن ابعاد این حادثه ادامه دارد و با توجه به حفظ حریم شخصی خانواده قربانی، پلیس قادر به انتشار اطلاعات بیشتری در این زمینه نیست.

در همین حال خانواده عاطفه با کمک آشنایان و دوستان او اقدام به استخدام یک بازرس و کارآگاه خصوصی کرده‌اند و وی قرار است در این زمینه تحقیقات بیشتری را انجام دهد تا معلوم شود خانم دکتر ایرانی مقیم کانادا قربانی چه سرنوشتی شده است. چرا که تمامی نزدیکان و آشنایان این زن، عاطفه را زنی سختکوش، دلسوز، ورزشکار و کوهنورد معرفی کرده و می‌گویند که احتمالا او قربانی جنایت شده است.