۰ نفر

مرگ دردناک دوبلور سرشناس+عکس

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
کد خبر: 430963
مرگ دردناک دوبلور سرشناس+عکس

شهاب ایلکا دوبلور و گوینده به همراه سه نفر از همکارانش حین کار در یک استودیو بر اثر خفگی ناشی از دود آتش‌سوزی جان باختند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدرضا سعادتمندی صدابردار و از دوستان شهاب ایلکا درگذشت این دوبلور سینما و تلویزیون را تأیید کرد و گفت: شهاب ایلکا به همراه سه نفر دیگر از همکارانش روز گذشته یکشنبه ۲۴ فروردین در یک حادثه آتش‌سوزی بر اثر خفگی ناشی از دود جان باختند.

وی ادامه داد: ایلکا دوبلور و گوینده آثاری همچون «لاک‌پشت‌های نینجا» بوده است در یکی از استودیو‌ها به همراه سه نفر دیگر که یکی صدابردار و دو نفر دیگر که گوینده و با هم برادر بودند، جان باختند.

سعادتمندی درباره این حادثه توضیح داد: استودیویی که این افراد در آن مشغول کار بودند در حال ایزوگام بوده است که از همین طریق آتش‌سوزی شده و دود ناشی از آتش‌سوزی باعث جان باختن این افراد می‌شود.

شهاب ایلکا

جزئیاتی از محل حادثه‌ای که منجر به فوت مرحوم ایلیکا شد

محل حادثه یک ساختمان دو طبقه بود که روی سطح پشت‌بام آن نیز اتاقکی حدوداً ۱۳ متری وجود داشت. در این اتاقک مقادیری لوازم مانند مبل دچار آتش‌سوزی شده و در انتهای اتاقک نیز، پستویی حدوداً دو تا سه متر وجود داشت.

در پستو نیز بسته بود که آتش‌نشانان پس از باز کردن در، با وضعیت بی‌حال و بی‌رمق چهار مرد حدوداً ۳۰ تا ۴۰ ساله مواجه شدند.

هیچ شعله‌ای در آن قسمت سرایت نکرده و فقط آثار دودزدگی در آنجا وجود داشت که مشخص شد هر چهار نفر به تأیید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده‌اند.

بر روی بدن این افراد علائم سوختگی مشهود نبود و تنها مقداری علائم دودزدگی روی بدن آن‌ها وجود داشت.

در نهایت محل حادثه برای بررسی حادثه تحویل عوامل انتظامی شد.

تحقیقات اولیه انتظامی نشان می‌دهد افراد فوت شده در این حادثه، در کار صداگذاری و دوبله مشغول فعالیت بوده‌اند و اتاق مذکور را برای انجام کار‌های مربوط به صداگذاری و دوبله اجاره کرده بودند.

اتاق مذکور نیز با تجهیزات مخصوص عایق‌گذاری شده تا فعالیت این افراد در آن انجام شود.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که در چند روز اخیر، بارندگی سبب نشت آب از سقف شده و برای ایزوگام شدن آن اقداماتی صورت گرفته بود و بنا بر یک فرضیه، احتمالاً مشتعل شدن ابر و اسفنج موجود در اتاق عایق‌شده، سپس آتش‌سوزی و دودزدگی منجر به بروز این حادثه مرگبار شده است با این حال تحقیقات همچنان در این رابطه ادامه دارد.

مرگ دردناک شهاب ایلیکا دوبلور
مرگ دردناک شهاب ایلیکا دوبلور
مرگ دردناک شهاب ایلیکا دوبلور
 

نگاهی به زندگی هنری شهاب ایلکا

شهاب ایلکا در ۲ اسفند سال ۱۳۵۹ در شهر تهران دیده به جهان گشود. پدر و مادر او اصالتاً اهل فیروزکوه هستند. او سه برادر دارد و کوچکترین فرزند خانواده است.

دو برادر بزرگترش از سنین نوجوانی به نروژ مهاجرت کرده اند و تنها یک برادرش در ایران زندگی میکند. پدرش مدیر روابط عمومی "روزنامه کیهان" بود و مادر ایشان خانه‌دار بودند که متاسفانه فوت کردند.

ایلکا دارای مدرک دیپلم تجربی بود و از هنرمندان خوش‌سابقه عرصه صدا بود که از سال ۸۴ وارد حرفه دوبله شد و در حوزه تئاتر، گویندگی آثار مستند و دوبله فیلم‌ها و انیمیشن‌های سینمایی فعالیت داشت.

آثار دوبله شهاب ایلکا

شهاب از سال ۱۳۸۴ وارد حرفه دوبله شد، و نخستین بار در "آموزشگاه چکاوک قاصد" با مدیریت آقای شاهرخ فرجامی دوره دید.

از شاخص‌ترین فعالیت‌های وی می‌توان به انیمیشن لاک پشت‌های نینجا، که دوبلور نقش شردر/اوروکوساکی، هان و برخی شخصیت‌های مهمان این مجموعه بودند اشاره کرد.

از جمله کار‌هایی که ایشان فعالیت کرده اند میتوان به:

مجموعه لاک پشت‌های نینجا "سری ۲۰۰۳"، انیمیشن لگو بتمن، لگو بتمن نینجا، سریال انیمیشن گیسو کمند، سریال انیمیشن ارسلان نامدار، سریال عقرب، سریال فرینچ (نقش فیلیپ برویلز)، سریال وایکینگ‌ها (نقش شاه هارولد)، سریال شیاطین داوینچی، سریال کمان، سریال بازی تاج و تخت پادشاهی، فیلم سینمایی تاریکترین ساعت (در نقش وینیستون چرچیل)، دیو و دلبر، انتقامجویان: جنگ ابدیت (نقش تانوس)، شاه لیر، مرد مرده، و خیلی از فیلم و سریال‌های موجود در سایت فیلیمو، لنز ایرانسل، تصویر دنیای هنر و دیجیتون اشاره کرد.