۰ نفر

سریال مرگ‌های الکلی در پایتخت

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳
کد خبر: 430723
سریال مرگ‌های الکلی در پایتخت

چهار زن و یک مرد تهرانی در یک روز قربانی مسمومیت الکلی شدند؛ زنان و مردان جوانی که پس از مصرف الکل راهی بیمارستان شده و خیلی زود جان خود را از دست دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، مسمومیتی که این روزها پا به پای ویروس جدید در کشور قربانی می‌گیرد و تعداد جان‌باخته‌هایش روز به روز بیشتر می‌شود. حالا این‌بار چهار زن نوزده تا سی ساله و یک مرد پنجاه‌وسه ساله هر کدام به دلایلی الکل را خورده و دیگر نتوانستند به نفس‌کشیدن ادامه دهند. دو نفر از این قربانیان از ترس کرونا الکل مرگبار را مصرف کرده بودند.

همه این جانباختگان جدید الکل در روز بیستم فروردین ماه راهی بیمارستان شده و همان روز نیز جان خود را از دست دادند. اولین مورد مربوط به دختری سی ساله بود. دختر جوانی که به علت وسواس بیش از حد و ترس زیاد از ویروس کرونا الکل خورده بود. او را ساعت ١٣ و٤٠ دقیقه به بیمارستان منتقل کردند. اما همان روز در بیمارستان بر اثر مسمومیت جان باخت. بلافاصله مأموران کلانتری رازی در جریان ماجرا قرار گرفته و برای بررسی موضوع تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کردند. در تحقیق از خانواده این دختر جوان، آنها در حالی که به‌شدت شوکه بودند به مأموران گفتند:   «دخترمان خیلی از ویروس جدید می‌ترسید. آن‌قدر که وسواس پیدا کرده بود مرتب به خودش الکل می‌زد. اما گویا این مسأله هم او را راضی نکرد. دخترمان یک روز الکل را خورد و بعد از آن به‌شدت حالش بد شد، او را به بیمارستان رساندیم اما نتوانست دوام بیاورد و جان باخت.»

در حالی که تحقیقات درباره مرگ تلخ این دختر ادامه داشت ٥٠ دقیقه بعد خبر فوت دیگری به مأموران کلانتری اعلام شد. آنها بلافاصله به همراه بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران در محل حاضر شده و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. این‌بار یک زن بیست‌ونه ساله بر اثر مسمومیت الکل جان باخته بود. زن جوانی که در مهمانی‌ای در سعادت‌آباد حاضر شده و در آنجا الکل مصرف کرده بود. او در همان مهمانی پس از مصرف الکل به‌شدت حالش بد و به بیمارستان منتقل شده بود. این زن نیز نتوانست جان سالم به در ببرد و این مسمومیت جان او را هم گرفت.

٨٠ دقیقه بعد از این اتفاق،  پرونده قربانی بعدی روی میز بازپرس و مأموران پلیس قرار گرفت. درست ساعت ١٥ و ٥٠ دقیقه بود که این‌بار خبر فوت دختری نوزده ساله در بیمارستان به مأموران کلانتری انقلاب رسید. وقتی تحقیقات در این زمینه آغاز شد، مأموران دریافتند که یک روز قبل روز تولد دختر جوان بوده؛ این دختر به خاطر ترس از کرونا با خانواده‌اش از تهران به خانه‌شان در هشتگرد رفته بودند و آنجا زندگی می‌کردند. روز تولد او دوستانش با او تماس می‌گیرند تا همدیگر را ببینند. دختر جوان نیز برای دیدن دوستانش به تهران آمده و به مهمانی تولدش در خیابان ستاری می‌رود.

او در آن مهمانی الکل مصرف می‌کند و بعد از اینکه به خانه‌شان برمی‌گردد، حالش بد می شود. او از آنجا که در خانه تنها بود و خانواده‌اش در هشتگرد بودند، با دخترخاله‌اش تماس گرفته و دخترخاله‌اش نیز او را به بیمارستان می‌برد. ابتدا تزریق سرم حال این دختر را بهتر می‌کند اما چند ساعت بعد دوباره حالش خیلی بد می‌شود و این‌بار جان خود را از دست می‌دهد.

چهارمین مرگ نیز مربوط به زن جوان دیگری است. ساعت ١٦ و  ١٩ دقیقه خبر فوت یک زن در بیمارستان به مأموران اطلاع داده می‌شود. این زن نیز پس از شرکت در یک مهمانی در باغی در شهریار الکل مصرف کرده بود. او نیز پس از مصرف الکل جان خود را از دست می‌دهد تا به آمار قربانیان این الکل مرگبار اضافه شود.

اما ماجرای مرگ سریالی مصرف‌کنندگان الکل در پایتخت همچنان ادامه یافت. این‌بار ساعت ٨ و ٤٠ دقیقه صبح روز بیست‌ویکم فروردین ماه مردی پنجاه ساله بر اثر مصرف الکل جان باخت و مأموران کلانتری نامجو بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. او نیز به خاطر وسواس و ترس از مبتلاشدن به ویروس جدید، الکل را مصرف کرده  بود و درنهایت همین الکل بلای جانش شد و زندگی‌اش به پایان رسید.

با مرگ این ٥ نفر به دستور مصطفی واحدی، بازپرس شعبه یازدهم، اجساد آنها به پزشکی قانونی منتقل شد تا تحقیقات در این زمینه کامل شود. این در حالی است که دستور تحقیق درباره اینکه قربانیان الکل‌های مرگبار را از کجا تهیه کرده‌اند، از سوی قاضی صادر شد.