۰ نفر

الکل تقلبی همچنان جان می گیرد

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۶:۰۰
کد خبر: 428537
الکل تقلبی همچنان جان می گیرد

مصرف الکل های تقلبی و متانول در شهرهای کشور کماکان رو به افزایش است و تنها در 2 استان فارس و خوزستان 1502 مسموم و از میان آنها 159 نفر قربانی شده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس دراین باره گفت: تا صبح روز جمعه 15 فروردین ۶۹۶ نفر به خاطر مسمومیت الکلی به بیمارستان‌های فارس مراجعه کرده اند که ازاین میان تاکنون ۸۸ نفر فوت کرده اند البته ۱۲ نفرهم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است ،ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تأثیر آن روی کبد و کلیه‌ها زیاد است.

۷۱ قربانی در خوزستان

حسین کاملی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: مجموع مراجعه کنندگان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل تقلبی به مراکز درمانی استان خوزستان از ابتدای بحران کرونا تاکنون، ۸۰۶ نفر بوده که متأسفانه ۷۱ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۱ نفر دیگر به آمار استعمال کنندگان الکل تقلبی در استان خوزستان اضافه شده اند که ازاین تعداد کسی فوت نکرده است.