۰ نفر

فوت یک‌ نفر در قرچک به دلیل ابتلا به کرونا تأئید شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱
کد خبر: 422341
فوت یک‌ نفر در قرچک به دلیل ابتلا به کرونا تأئید شد

- فرماندار شهرستان قرچک از جان باختن فوت یک شهروند این شهرستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بهمن خطیبی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا به امروز، فقط یک نفر فوتی مبتلا به بیماری کرونا جزو آمار مبتلایان شهرستان قرچک بوده که البته این مرد ۵۰ ساله نیز به دلیل داشتن مشکلات قلبی و تنفسی و بدون مراجعه به بیمارستان قرچک، در یکی از بیمارستان‌های تهران فوت شده‌اند.

این مسئول افزود: تا کنون ۳۲ نفر مشکوک به بیماری کرونا در قرچک شناسایی شدند که از این تعداد ۸ نفر جهت مداوا به بیمارستان‌های تهران اعزام شده‌اند و حال عمومی باقی افراد  مطلوب بوده و سلامت آنان تحت نظارت کادر پزشکی شهرستان قرار گرفته است.

وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا،نیروهای بهداشت محیط شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی بر نحوه گندزدایی اماکن عمومی نظارت داشته و آخرین دستورالعمل‌های نحوه ضدعفونی را ارائه می‌دهند.

خطیبی افزود: بازدید از نحوه گندزدایی تمامی مراکز به‌ویژه مراکز بهداشتی و درمانی، نانوایی‌ها، جایگاه‌های سوخت، رستوران‌ها و دیگر واحدهای صنفی بطور مرتب انجام می‌شود.

این مسئول یادآور شد: از موارد تاکیدی شورای پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و کارگروه بهداشت و سلامت شهرستان، نظارت دقیق بر بهداشت اماکنی نظیر مراکز تحت پوشش بهزیستی از جمله کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز توانبخشی، اماکن متبرکه، باشگاه‌های ورزشی، پارک‌ها و دیگر واحدهای خدمات شهری و روستایی است که  این مهم با جدیت انجام می‌شود.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.