۰ نفر

آقای وکیل، سارق حرفه‌ای از آب درآمد

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۰۲
کد خبر: 421472
آقای وکیل، سارق حرفه‌ای از آب درآمد

مردی که با معرفی خود به عنوان وکیل از شهروندان سرقت کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  اواسط آذرماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت برای رسیدگی تخصصی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و در جریان رسیدگی به آن شاکی که زنی میانسال بود به ماموران گفت: ۱۵ مهرماه در نزدیکی میدان شهران توسط فردی که خود را وکیل دادگستری معرفی کرده بود، با تعارف آبمیوه‌ای مسموم و بیهوش شدم و زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم اموالم شامل ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد، یک دستگاه گوشی همراه، کارت عابربانک حاوی ۶۰ میلیون ریال به همراه رمز آن و طلاجات جمعاً به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات از شاکی، متوجه شدند شاکی روز قبل از سرقت مقابل در ورودی دادسرای اسلامشهر با سارق آشنا شده است و به دروغ خودش را وکیل دادگستری معرفی کرده سپس به بهانه تقبل وکالت پرونده‌اش مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بیعانه از شاکی گرفته است و به او گفته که در ۱۵ مهرماه مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد تهیه تا نسبت به تنظیم قرارداد وکالت او اقدام کند. سارق در تاریخ یاد شده به بهانه‌ای شاکی را به میدان شهران کشاند تا در آنجا نسبت به تنظیم قرارداد وکالت اقدام کند که پس از بیهوش کردن مالباخته، اموال شاکی را سرقت کرده و از محل گریخته است.

در پایش‌های اطلاعاتی هویت متهم به نام حمید ۳۸ ساله ساکن محله خانی آباد نو شناسایی شد و با اخذ دستور قضائی متهم در ۲۹ بهمن ماه در یک عملیات پلیسی در منزلش دستگیر شد. متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم ارتکابی اعتراف کرد و گفت: پس از آزادی از زندان برای به دست آوردن هزینه‌های زندگی نقشه جعل عنوان وکیل دادگستری را کشیدم و به جلوی دادسرای اسلامشهر مراجعه کردم. پس از اینکه دیدم شاکی سردرگم است نقشه خود را اجرا کردم و پس از کشاندن مالباخته به شهران در اقدامی او را بیهوش و اموالش را سرقت کردم و طلاجات سرقتی را در بازار تهران فروختم.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که ماموران پلیس مالخر اموال سرقتی را  نیزدستگیر کردند و با هماهنگی قضائی هر دو متهم برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.