۰ نفر

حریق در یک منزل مسکونی

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸
کد خبر: 414917
حریق در یک منزل مسکونی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از حریق در پارکینگ یک منزل مسکونی و نجات ۹ نفر از داخل ساختمان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، جلال ملکی درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۰:۰۹ بامداد امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در میدان ابوذر_خیابان فریدون احمدی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۳ ایستگاه به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک واحد مسکونی ۴ طبقه بود که دارای یک طبقه زیرزمین در قالب پارکینگ بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: سه دستگاه خودرو شامل دو دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه bmw در این پارکینگ قرار داشت همچنین مقدار زیادی لوازم اسقاطی منزل نیز در حجم زیاد در داخل پارکینگ چیشده شده بود همچنین به گفته مالکان از دو قلاده سگ در این پارکینگ نگهداری می‌کردند.

ملکی تصریح کرد: زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند هر سه دستگاه خودرو شعله‌ور بود و تمامی لوازم اسقاطی موجود نیز در پارکینگ هم کامل شعله‌ور بود.

وی با بیان اینکه دود بسیار غلیظی کل ساختمان را فراگرفته بود، ادامه داد: در لحظات اولیه دو قلاده سگ توانسته بودند خود را از مهلکه خارج کنند. پیش از رسیدن آتش‌نشانان نیز تعدادی از اهالی ساختمان از ساختمان خارج شده بودند اما اطلاعات اولیه حاکی از این بود که هنوز تعدادی از افراد در داخل ساختمان حضور دارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به سرعت وارد عملیات شده و همزمان با خاموش کردن آتش گروه‌های دیگر بادستگاه‌های تنفسی به طبقات بالایی رفته و از هر چهار طبقه موفق شدند که ۹ نفر شامل ۳ کودک و ۶ بزرگسال را از داخل ساختمان خارج کنند.

ملکی تصریح کرد: برخی از این افراد دارای دود گرفتگی شده بودند که به عوامل اورژانس تحویل داده شدند همچنین یک آقا نیز دچار سوختگی‌های سطحی شده که توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

وی ادامه داد: آتش‌ خاموش و محل ایمن‌سازی شده و از سرایت آتش‌ به طبقات بالایی جلوگیری شد.