۰ نفر

سرقت 5میلیاردتومانی از خانه مرد عتیقه‌فروش

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۶:۲۵
کد خبر: 414868
سرقت 5میلیاردتومانی از خانه مرد عتیقه‌فروش

مردی که با دستبرد به خانه یک عتیقه‌فروش پنج میلیارد تومان اجناس قدیمی را سرقت کرده بود، در جریان تحقیقات پلیسی دستگیر شد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل دوم دی‌ماه از کلانتری ۱۱۰ شهدا برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. شاکی با حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت شغل من فروش وسایل و اجناس آنتیک و قدیمی است. به‌تازگی مغازه‌ام را جمع کرده‌ام و به‌همین‌دلیل تعداد زیادی از این اجناس را به منزلم انتقال دادم. ساعت ۱۱ شب سی‌ام آذرماه وقتی به همراه خانواده‌ام از میهمانی شب یلدا برگشتم، دیدم درِ حیاط باز است و درِ ورودی نیز تخریب شده و بخش زیادی از اموال مغازه‌ام به ارزش ۵۰ میلیارد ریال به وسیله سارق یا سارقان  سرقت شده است. کارآگاهان پس از اظهارات شاکی برای به‌دست‌آوردن سرنخ‌هایی به محل وقوع سرقت مراجعه کردند و در بررسی‌های انجام‌شده فهمیدند سرقت از منزل از سوی فردی با یک دستگاه وانت فاقد پلاک انجام شده است. در تحقیقات پلیسی مشخص شد یکی از اموال قدیمی مال‌باخته که سماوری گران‌قیمت با روکش طلاست، با قیمت خیلی پایین در سایت‌های خرید و فروش اجناس دست‌ِدوم آگهی شده است. مأموران با هماهنگی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۱۵ به آدرس فروشنده که یک سمساری بود، رفتند و موفق ‌شدند ضمن دستگیری این فرد بخشی از اموال شاکی را در همان محل کشف کنند. متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی گفت از سرقتی‌بودن این اموال خبر نداشت و آنها را از فروشنده‌ای در خیابان نظام‌آباد خریده است. اکیپی از کارآگاهان با هماهنگی قضائی به نشانی اعلامی مراجعه کردند و با ورود به منزل موردنظر موفق شدند بخش دیگری از اموال شاکی را کشف کنند. کارآگاهان با پرس‌و‌جو از همسایه‌ها موفق شدند مشخصات صاحب منزل را به دست بیاورند. در استعلام‌های پلیسی، مشخص شد سارق به نام رضا ۴۰ساله از دزدان حرفه‌ای منزل است و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده بود و اکنون متواری شده است. کارآگاهان با پیگیری‌های گسترده موفق شدند متهم را چند روز پیش در مخفیگاهش دستگیر کنند. متهم در همان بدو دستگیری به سرقت منزل مال‌باخته اعتراف کرد و گفت از ارزش بالای اموال سرقتی اطلاعی نداشت و بخشی از اموال را به قیمت‌های خیلی پایین‌تر به سمساری فروخته است.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت، با تأیید این خبر گفت: متهم برای تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم مشابه در اختیار اداره ۱۷ پلیس آگاهی قرار دارد.