۰ نفر

آتش‌سوزی در یک ساختمان دولتی

۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۲۲:۳۳
کد خبر: 413587
آتش‌سوزی در یک ساختمان دولتی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از آتش‌سوزی در طبقه منهای ۶ یک ساختمان دولتی در سعادت آباد تهران خبر داد و گفت: عملیات در مرحله لکه‌گیری است و نیروها مشغول ادامه عملیات هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: ساعت ۱۹ و ۴۹ دقیقه امشب یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری در محله سعادت‌آباد پایین‌تر از میدان قیصر امین‌پور به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند.

ملکی افزود: محل آتش سوزی یک ساختمان هشت طبقه اداری متعلق به یکی از بخش‌های اقتصادی و مالی دولتی بود. یک ساختمان دولتی که ۶ طبقه هم منفی داشت و در طبقه منفی ۶ قسمت دیتاسنترها و مخازن اطلاعاتی دچار آتش‌سوزی شد و همچنین تابلوهای برق هم درگیر آتش شده بود.

وی ادامه داد: زمانی که آتش‌نشانان به محل رسیدند دود غلیظی همه طبقات منفی را فرا گرفته بود. خوشبختانه چون ساعت تعطیلی بود و پرسنل و کارمندان در آنجا نبودند و فقط چند نفر پرسنل حراستی حضور داشتند محبوس شده‌ای در ساختمان نبود.

سخنگوی آتش‌نشانی افزود: آتش‌نشانان با همان وضعیتی که شدت دود و حرارت خیلی زیاد بود خودشان را به طبقه منفی ۶ رساندند و در همان وضعیت عملیات را آغاز کردند. یک نفر از آتش‌نشانان دچار آسیب‌دیدگی شد که تحویل عوامل اورژانس شد.

ملکی تصریح کرد: با حضور به موقع آتش‌نشانان و تلاش نفس‌گیرشان عملیات تحت کنترل است اما کماکان آتش‌نشانان مشغول جستجوی بیشتر در نقاط مختلف هستند که آتش پنهانی وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: با اینکه ساختمان اداری است و توقع می‌رود مسئولان بیشتر رعایت بکنند اما هنوز تاییدیه آتش‌نشانی را ندارد و تا جایی که از همکاران شهرداری حاضر در محل کسب اطلاع کردیم هنوز حتی پایان کار را هم اخذ نکرده است اما بهره‌برداری‌هایی صورت می‌گیرد. اگر چنین اتفاقی خدای ناکرده در طول روز و در ساعت اداری اتفاق بیافتد طبیعتاً تخلیه کارمندان و ارباب رجوع‌ها می‌تواند مشکل‌ساز باشد. تقاضای ما این است که به مقررات ایمنی و مقررات مربوط به شهرسازی احترام بگذارند و تا زمانی که تاییدیه‌های لازم اخذ نشده بهره‌برداری به هیچ عنوان صورت نگیرد. اگر هم قرار است کارگران آنجا کار کنند در پایان روز اطمینان حاصل کنند که موردی از ناایمنی وجود نداشته باشد.

ملکی در پایان گفت: عملیات در مرحله لکه‌گیری است و نیروها مشغول ادامه عملیات هستند و در صورت بروز مورد خاصی حتماً اطلاع‌رسانی خواهد شد.