۰ نفر

خرید خانه و خودرو با فروش شن و ماسه دزدی

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۷:۰۷
کد خبر: 410680
خرید خانه و خودرو با فروش شن و ماسه دزدی

اعضای یک باند که با همدستی چند نفر از کارکنان معدن بیش از 5 میلیارد تومان شن و ماسه را بصورت غیرقانونی فروخته بودند، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی ساوجبلاغ، دستگیر شدند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، با اعلام گزارش‌هایی مبنی بر اینکه عده‌ای مخفیانه و غیرقانونی از معدن تولید شن و ماسه برداشت کرده و از این راه میلیاردها تومان کسب درآمد‌ کرده‌اند، مأموران پلیس آگاهی ساوجبلاغ رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار دادند.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز درباره این پرونده گفت: بررسی‌های اولیه مأموران نشان داد که در این پرونده تعدادی از کارکنان این معدن با اعضای باند کلاهبردار همکاری می‌کنند و روزانه مقداری شن و ماسه را بدون درج در سوابق اداری از مجموعه این معدن خارج می‌کنند.

در مرحله بعد، تحقیقات در خصوص چگونگی فروش محصولات، بررسی پرونده‌های بایگانی و ثبت و صدور کالا آغاز شد و در همین زمان ۳ نفر از کارکنان معدن که متوجه برملا شدن موضوع کلاهبرداری و تحت تعقیب بودن خود شده بودند فرار کرده و در روستا‌های اطراف ساوجبلاغ مخفی شدند آنها قصد داشتند از کشور خارج شوند که بلافاصله دستگیر شدند.

 متهمان پس از دستگیری ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری از معدن شدند، اما در مواجهه با مستندات موجود به عمل مجرمانه‌شان اعتراف کردند.

گفتنی است متهمان در این مدت، با پول حاصل از فروش شن و ماسه اقدام به خرید خودرو و خانه‌های گران قیمت در شهرستان ساوجبلاغ کرده بودند.