۰ نفر

فروش طلاهای قلابی با همدستی دختران فریب خورده

۲۵ دی ۱۳۹۸، ۷:۱۲
کد خبر: 409806
فروش طلاهای قلابی  با همدستی دختران فریب خورده

مرد شیاد که با فریب دختران جوان اقدام به فروش طلاهای تقلبی می‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، اواخر مرداد امسال مرد طلافروشی با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: مالک مغازه طلافروشی هستم و هفتم مرداد خانمی جوان با ظاهری بسیار آراسته به مغازه‌ام مراجعه و اعلام کرد که قصد فروش مقداری طلا دارد.

طلاها را به همراه فاکتور به من تحویل داد و من هم پس‌از بررسی فاکتور و طلاها با استفاده از محک مخصوص تشخیص دادم که طلاها اصل هستند و با اطمینان کامل مبلغ ۲۰ میلیون تومان وجه نقد با اصرار وی مبنی بر دریافت نقدی پرداخت کردم. پس از چند روز برای ذوب کردن طلاها به کارگاه طلاسازی رفتم و متوجه شدم فقط روکش آنها از طلا بوده و سرویس بدلی است.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری گفت: با شروع تحقیقات متهم شناسایی شد و او را در مخفیگاهش در شهر پردیس دستگیر کردند.  متهم در همان بدو دستگیری به بزه انتسابی اعتراف و بیان کرد، طلاها را از دوستش به‌نام پانیذ ۲۷ ساله گرفته و قرار بود در ازای فروش طلاها مبلغی را دریافت کند.

بدین ترتیب دستگیری متهم دوم پرونده در دستور کار قرار گرفت و در اواخر آذر وی نیز در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه چهارم انتقال یافت.

 با انتقال پانیذ به پایگاه چهارم وی در بازجویی‌های پلیسی اظهار کرد که فردی به‌نام سعید ۳۲ ساله که از همسایگان قدیمی‌مان است طلاها را برای فروش در اختیارم گذاشته و تاکنون ۴ مرتبه از این نوع طلاها را خودم فروخته‌ام و این یکی را به دوستم دادم تا برایم بفروشد.

سعید که از کلاهبرداران سابقه دار بود در عملیاتی پلیسی دستگیر شد و لب به اعتراف گشود و به بدل‌اندازی اعتراف کرد و گفت: خودم طلای تقلبی می‌سازم و با اغفال دختران از آنها می‌خواهم طلاهای تقلبی را برایم بفروشند و تاکنون مبلغ یک میلیارد ریال از طریق فروش طلای تقلبی به دست آورده‌ام.