۰ نفر

پشیمانی قاتل از شلیک خونین به همسایه

۲۲ دی ۱۳۹۸، ۲:۰۶
کد خبر: 408886
پشیمانی قاتل از شلیک خونین به همسایه

مرد معتادی که نمی‌خواست به کمپ ترک اعتیاد منتقل شود به مرد همسایه شلیک کرد و وی را تا یک قدمی پرتگاه مرگ کشاند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رکنا، این متهم به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه دوسال در زندان ماند و دیروز درخواست اعسار را مطرح کرد.

رسیدگی به این پرونده به دنبال شلیک یک مرد معتاد به نام حسن در روستای آبسرد دماوند آغاز شد.وی که نمی‌خواست به کمپ ترک اعتیاد منتقل شود با تفنگ شکاری دست به شلیک زد که تیر خوشه ای در بدن مرد همسایه به نام بهرام نشست.وی که به بیمارستان منتقل شده بود به طور معجزه‌آسا زنده ماند اما صدمات جدی دید.

بهرام پس از ترخیص از بیمارستان از حسن شکایت کرد و حسن پس از محاکمه به پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان دیه محکوم شد. حکم صادر شده در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد اما چون حسن توان پرداخت دیه را نداشت در زندان ماند و طی نامه‌ای به قضات دادگاه درخواست اعسار را مطرح کرد.

حسن 35 ساله دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت : من سال ها قبل به دام اعتیاد افتادم و خانواده ام از این ماجرا ناراحت بودند و می خواستند هر طور شده مرا به کمپ ترک اعتیاد منتقل کنند اما من که متوجه ماجرا شده بودم در اوج عصبانیت تفنگ شکاری را که در خانه داشتم برداشتم و به سمت آمبولانسی که قرار بود با آن به کمپ‌ ترک اعتیاد منتقل شوم شلیک کردم. همان زمان بهرام که همسایه مان بود و صدای شلیک گلوله را شنیده بود از خانه اش بیرون آمد و به سمت من حرکت کرد اما من چون تحت تاثیر مواد مخدر حال طبیعی نداشتم به سمت او شلیک کردم.تیر شلیک شده از نوع خوشه ای بود که در بدن بهرام منفجر شد و به او آسیب جدی رساند.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود ادامه داد : من در زندان مواد مخدر را کنار گذاشتم و پاک شدم. اما توان پرداخت دیه را ندارم.من در زندان چندین حرفه یاد گرفته ام که اگر آزاد شوم کار می‌کنم و دیه بهرام را می‌دهم.حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم تا با درخواست تقسیط دیه موافقت کنند.من واقعا پشیمانم و می دانم اشتباه بزرگی مرتکب شده ام.

با پایان اظهارات این متهم قضات وارد شور شدند تا درباره درخواست وی اظهارنظر کنند.