۰ نفر

مراسم قسامه برای اثبات بریدن گوش

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۷:۰۷
کد خبر: 407196
مراسم قسامه برای اثبات بریدن گوش

نگهبان یک کارگاه بعد از خواستگاری از دختر مورد علاقه‌اش مورد حمله شبانه دو مرد نقابدار قرار گرفت و مهاجمان گوشش را بریدند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این مرد در نخستین جلسه محاکمه دادگاه کیفری در حالی که مدعی بود برادر دختر مورد علاقه‌اش طراح و اجرا‌کننده این نقشه خونین بوده است از دادگاه برای متهم تقاضای قصاص کرد اما قضات دادگاه متهمان را تبرئه کردند. با این حال با اعتراض شاکی صبح دیروز دادگاه دیگری برگزار شد تا با اجرای مراسم قسامه تکلیف متهمان مشخص شود.

در شب حادثه چه اتفاقی افتاد؟

رسیدگی به این پرونده از 15 اردیبهشت سال 96 به‌دنبال شکایت پسری 28ساله به‌نام بهروز آغاز شد. او که با گوش پانسمان شده به اداره پلیس اسلامشهر رفته بود درباره موضوع پرونده‌اش به مأموران گفت: من نگهبان یک کارگاه در نزدیکی دانشگاه آزاد پرند هستم. 2 روز قبل دو مرد جوان که صورت هایشان را با پارچه پوشانده بودند پس از حمله به کارگاه علاوه بر ضرب و شتم با میله آهنی که منجر به بیهوشی‌ام شد، گوش راستم را بریدند. پس از آنکه به هوش آمدم در بیمارستان تحت عمل جراحی پیوند گوش قرار گرفتم.

 به‌دنبال اظهارات بهروز، ردیابی برای شناسایی ضاربان نقابدار در دستور کار مأموران قرار گرفت و پلیس به بازجویی از برادر شاکی پرداخت که او راز اختلاف‌های برادرش را با یکی از بستگان‌شان فاش کرد.

 در ادامه تحقیقات شاکی در اظهارات جدیدش عنوان کرد: مدتی پیش به خواستگاری دختر یکی از اقوام دورمان در لرستان رفتم. اما چون به تنهایی به‌خواستگاری رفته بودم برادر بزرگ این دختر عصبانی شد و خواستگاری را به هم زد. من به مریم علاقه‌مند بودم و به همین خاطر چند بار با او تماس گرفتم و برایش پیامک ارسال کردم. بعد از این ماجرا برادر او سعید تهدیدم کرد که اگر به خواهرش پیام بدهم یا با او تماس بگیرم من را خواهد کشت به همین خاطر آن شب سعید به همراه پسر عمویش قاسم به محل کارم آمدند و گوشم را بریدند.

ردیابی متهمان گوش بر

به دنبال این اظهارات، سعید و قاسم در شهرستان قم ردیابی و بازداشت شدند اما در دادسرای اسلامشهر جرم‌شان را انکار کردند و مدعی شدند که گوش بری کار آنها نبوده است. پس از بررسی مستندات و نبود ادله کافی پرونده متهمان در شعبه 19 دادگاه کیفری رسیدگی و هر دونفر تبرئه شدند اما با اعتراض شاکی، حکم در دیوانعالی کشور شکسته شد تا آنها بار دیگر به اتهام مشارکت در ضرب و جرح منجر به قطع عضو در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شوند.

 در دادگاه اول چه گذشت؟

 در نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده شاکی درخواست قصاص کرد و گفت: خواسته من قصاص است اما اگر پزشکی قانونی اعلام کند که امکان قصاص گوش فراهم نیست دیه می‌خواهم.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی از شاکی پرسید: چرا در شکایت اولیه متهمان را معرفی نکرده بودی؟

بهروز گفت: من آن شب شوکه بودم نور کارگاه کم بود و صورت متهمان نیز پوشیده بود ولی بعد از اینکه به بیمارستان رفتم و تحت عمل جراحی قرار گرفتم به‌خاطر آوردم که سعید و قاسم دو مرد مهاجم بوده‌اند. او به خاطر اینکه از خواهرش خواستگاری کرده بودم از من کینه به دل داشت و به همین خاطر هم از لرستان به قم رفت و همراه پسر عمویش به محل کارم آمدند. پس‌از اظهارات بهروز، سعید در جایگاه ایستاد و جرمش را انکار کرد و گفت: قبول دارم وقتی سماجت‌های بهروز را برای خواستگاری از خواهرم دیدم ناراحت شدم اما درگیری میان ما یک سوءتفاهم بود که حل شد. من انگیزه‌ای برای کتک زدن و بریدن گوش او نداشتم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و ادامه جلسه را برای احضار متهم دیگر به بعد موکول کردند. همچنین قرار شد تا مراسم قسامه برگزار شود.

 اجرای مراسم قسامه

در جلسه دادگاهی که روز گذشته برگزار شد قاسم به اتهام ضرب و جرح منجر به نقص عضو و سعید به اتهام معاونت در این جرم پای میز محاکمه ایستادند.

 در ابتدای جلسه شاکی گفت: من قسم می‌خورم سعید با میله فلزی به سرم زد و قاسم هم گوشم را برید. من تا امروز حدود 300 میلیون تومان برای پیوند گوشم هزینه کرده‌ام تا توانسته‌ام چند عمل پیوند انجام دهم. آثار جراحت‌هایی که دو متهم به من وارد کرده‌اند همچنان روی صورتم نمایان است و من برای آنها تقاضای قصاص دارم. در ادامه 3 نفر از بستگان نسبی شاکی نیز برای برگزاری مراسم قسامه در جایگاه قرار گرفتند و سوگند یاد کردند که قاسم گوش بهروز را بریده است.

سپس دو متهم که با قرار وثیقه آزاد بودند به دفاع از خود پرداختند و جرم‌شان را انکار کردند. آنها مدعی شدند شب حادثه در خانه‌شان بوده‌اند و نمی‌دانند چه کسانی شبانه به بهروز حمله کرده‌اند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.