۰ نفر

قتل به خاطر یک سوء تفاهم

۹ دی ۱۳۹۸، ۷:۲۲
کد خبر: 405707
قتل به خاطر یک سوء تفاهم

جوانی که به‌خاطر یک سوء‌تفاهم دوستش را به قتل رسانده بود با پرداخت دیه و رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده در اواسط سال 95 با قتل جوانی به‌نام سعید که با ضربات چاقو فوت کرده بود، آغاز شد. بلافاصله رضا که دوست صمیمی مقتول بود به‌عنوان متهم اصلی پرونده دستگیر شد و در همان مراحل اولیه بازجویی به جرم خود اعتراف کرد.

او در اظهاراتش به مأموران گفت: چند سال قبل سعید تلفن دختری به‌نام سیما را به من داد تا با او تماس بگیرم و ارتباط برقرار کنم. من هم پس از تماس و چندین بار قرار ملاقات با سیما به او علاقه‌مند شدم و در نهایت باهم ازدواج کردیم و من هم به‌خاطر تغییر وضعیتم ارتباطم را با دوستان مجردم کم کردم تا اینکه مدتی بعد از ازدواجمان روزی اتفاقی سعید را در خیابان دیدم و او پس از چند دقیقه سراغ سیما را از من گرفت که پاسخ دادم من و او چند وقتی است که باهم ازدواج کرده‌ایم و زندگی خوبی هم باهم داریم. اما سعید با دلخوری گفت چرا من را برای عروسی دعوت نکردید و...

بعد از گذشت چند ماه از این ملاقات در حالی که خبری از سعید نداشتم همسرم شروع به ناسازگاری کرد و تقاضای جدایی از من داشت.

من خیال کردم که سعید باعث این ناسازگاری است. به همین خاطر با او قرار ملاقات گذاشتم و از او خواستم در زندگی ما دخالت نکند اما کار به درگیری کشید و من هم با چاقو چند ضربه به او زدم که منجر به مرگش شد.متهم با اعتراف به قتل راهی زندان شد و سرانجام صبح دیروز در شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

متهم در ابتدای جلسه دادگاه پشت جایگاه رفت و عنوان کرد: من بعد از جریان قتل متوجه شدم که دوستم سعید هیچ ارتباطی به جدایی من از سیما نداشت و من فقط به‌خاطر یک بار تماس او با همسرم که ازدواجمان را تبریک گفته بود، دچار سوء‌تفاهم شده بودم و حالا هم از کاری که انجام داده‌ام به شدت پشیمانم و از خانواده مرحوم تقاضای بخشش دارم.

در ادامه هم خانواده مقتول با اعلام رضایت از متهم و دریافت دیه از قصاص وی گذشتند و قضات متهم را به 3 سال حبس محکوم کردند که با احتساب ایام بازداشتی وی به زودی آزاد خواهد شد.