۰ نفر

آتش‌سوزی مهیب در شیلی بیش از 700نفر را بی‌خانمان کرد

۶ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۳۳
کد خبر: 405127
آتش‌سوزی مهیب در شیلی بیش از 700نفر را بی‌خانمان کرد

آتش‌سوزی مهیب عمدی در یکی از شهرهای ساحلی شیلی، بیش از چهارصد خانه دارای جاذبه توریستی را سوزاند و بیش از 700نفر را بی‌خانمان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، آتش‌سوزی مهیب در بندری فقیرنشین در کشور شیلی، بیش از ۲۴۵ خانه را تخریب و ۷۰۰ نفر را بی‌خانمان کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «سباستین پینرا» رئیس‌جمهور شیلی، روز پنجشنبه در بازدید از مناطق آسیب‌دیده گفت: «بابت آنچه باید شب خوبی و صلح بود اما به این تراژدی تبدیل شد عمیقاً متأسفم».

گفته می‌شود این آتش‌سوزی عمدی بوده و از جنگل‌های مجاور شهر «والپارایزو»  شروع شده و به خط ساحلی سرایت کرده است. خانه‌های چوبی ساخته شده در امتداد سواحل این شهر که طعمه حریق شدند، به‌خاطر تنوع رنگشان مشهور بودند و یکی از قطب‌های توریستی پرو محسوب می‌شدند.

ساکنین این خانه‌ها تنها اندکی پیش از شروع جشن شب کریسمس با مشاهده نزدیک شدن شعله‌های آتش، مجبور به ترک منازلشان شدند.

یکی از ساکنین منازل تخریب شده گفت: «سال‌های زیادی از عمرم را صرف جمع کردن پول برای هزینه‌های ساخت خانه‌ام کردم و حالا که بازنشسته شده‌ام هیچ راهی برای بازگرداندن آن ندارم».

این آتش‌سوزی عصر روز پنجشنبه با کمک ۹ تیم آتش‌نشانی، ۵ بالگرد و دو کامیون آب‌پاش مهار شد. با این‌ حال علاوه بر منازل تخریب شده، چیزی حدود ۱۳۲ هکتار از پوشش گیاهی حاشیه شهر از بین رفت.

شهردار والپارایزو گفت شکایتی درخصوص این آتش‌سوزی عمدی تنظیم شده است و عوامل این «خسارت گسترده» پس از شناسایی، مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.


نمایی از خانه‌های چوبی رنگی شهر والپارایزو پیش از وقوع آتش‌سوزی