۰ نفر

سرنوشت عجیب دختر 13ساله +عکس

۴ دی ۱۳۹۸، ۴:۳۶
کد خبر: 404542
سرنوشت عجیب دختر 13ساله +عکس

یک اتفاق پیش بینی نشده باعث شد رقیه ۱۳ ساله دچار حادثه ای مرگبار شود و خانواده او برای اینکه نام دخترشان برای همیشه جاودان بماند تصمیم گرفتند اعضای بدن او را به چند بیمار نیازمند اهدا کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رکنا، روز ۲۷ آذرماه امسال برای خانواده زمان زاده روز بسیار تلخی بود ،همان روزی که دختر سیزده ساله آنها دچار حادثه ای تلخ شد .حادثه ای که باعث شد مادر جوان رقیه داغدار مرگ او شود.

ظهر بود که رقیه از مدرسه به خانه بازگشت، آن روز زیاد رنگی به رخساره نداشت و مثل هر روز سرخوش نبود. وقتی مادر علت بی حال بودن رقیه را از او پرسید دخترک گفت امروز شیر و کیک خوردم و از آن به بعد حالم بد شد .

هرچند ماجرا زیاد حساس به چشم نمی خورد اما حس مادرانه اجازه نمی داد که رقیه را به حال خودش رها کند،یک چای نبات داغ و کمی استراحت در آغوش مادر بهترین نسخه‌ای بود که برای دخترک پیچیده شد. اما ماجرا به این جا ختم نشد و غروب همان روز بود که آن اتفاق ناگوار رخ داد.

مادر رقیه می گوید: چندساعتی که گذشت دخترم حالش بدتر شدو حالت تهوع شدیدی گرفت. او را به بیمارستان امام سجاد شهریار بردیم. تا شب دخترم رقیه زیر سرم بود و پزشکان تشخیص دادند که او دچار مسمومیت شده .در همان بیمارستان از ما درخواست کردند که از سر رقیه عکس بگیریم. از این اتفاق خیلی نگران شدیم اما وقتی شب به ما گفتند که می توانیم او ر ا به خانه ببریم خوشحال شدیم .

زن جوان ادامه می دهد: رختخواب دخترم را پهن کردم و او خوابید. نمی دانم چه مدتی گذشت که دخترم کوچکم مرا از خواب بیدار کرد و درحالی که بسیار هراسان بود گفت رقیه دست و پایش سرد شده و تکان نمی خورد. با شنیدن این جملات سریع بلند شدم و خودم را به رقیه رساندم. دخترم رنگ به صورت نداشت و هرچه صدایش کردم هیچ پاسخی نداد. ابتدا به اورژاتس زنگ زدم و درخواست کمک کردم .اما وقتی اورژانس دیر رسید پتو را دور دخترم پیچیدم او را به درمانگاه محل بردم .

وی می گوید: هم زمان با رسیدن ما اورژانس هم به درمانگاه رسید. در درمانگاه برای دخترم کاری نمی توانستند بکنند به همین خاطر او را به بیمارستان تامین اجتماعی شهریار بردیم. وقتی پزشکان رقیه را معاینه کردند گفتند او را دیررسانده ایم و دیگر کاری از دست هیچ کس برنمی آید.

مادر است و نمی تواند به این سادگی از دست دادن فرزندش را قبول کند ،به همین خاطر رقیه با رضایت خانواده به بیمارستان کوثر کرج منتقل شد. دو روز تمام پزشکان برای برگرداند او به زندگی تلاش کردند اما ضریب هوشیاری پایین آمد. این یعنی دخترک خردسال دچار مرگ مغزی شده است.

مادر رقیه می گوید: امیدوار بودم دخترم زنده بماند اما سرنوشتش طور دیگری رقم خورده بود. وقتی خبر مرگ مغزی او را شنیدم دنیا روی سرم خراب شد. نمی توانستم باور کنم به همین سادگی دخترم را از دست داده ام. پزشکان گفتند او دچار مسمومیت دارویی شده و به همین خاطر مرگ مغزی شده است.

خداحافظی با دخترم

مادر رقیه که این روزها لباس عزای دخترش را پوشیده می گوید: در بیمارستان ما را در جریان ماجرای اهدای اعضای بدن دخترم قرار دادند . با ماجرای اهدای عضو آشنا بودم ،حدود دوسال پیش بود که یکی از اقواممان رضایت داد تا اعضای بدن فرزندش به بیماران نیازمند اهدا شود .اتفاقا همان روزی که مرگ مغزی رقیه را هم به ما گفتند همان فامیلمان تماس گرفت و گفت هرچه زودتر رضایت بدهید ،او گفت من کمی دیر این کار را انجام دادم و متاسفانه قلب پسرم شرایط اهداشدن را از دست داد و اگر کمی زودتر تصمیم نهایی را می گرفتم همین حالا قلب فرزندم در سینه یک جوان دیگر می تپید.

زن جوان ادامه می دهد: هیچ مخالفتی نداشتم و از اینکه اعضای بدن دخترم می تواند جان تازه ای به چند نفر ببخشد راضی بودم . همان موقع اعلام کردم هرکدام از اعضای بدن دختر قابلیت اهدا دارد را اهدا می کنیم حتی حاضر بودم چشمان او را هم اهدا کنم .

به این ترتیب با اعلام رضایت خانواده ،رقیه ۱۳ ساله به بیمارستان سینای تهران منتقل شد تا اعضای بدن او به چند بیمار نیازمند اهدا شود.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینای تهران در این باره می گوید:با توجه به رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی به اتاق عمل منتقل شد و با تلاش چند ساعته متخصصان کلیه ها و کبد او به سه بیمار نیازمند اهدا شد