۰ نفر

آخرین جزییات از ‌مرگ ۴زن در بیمارستان اهواز

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۲:۲۰
کد خبر: 402711
آخرین جزییات از ‌مرگ ۴زن در بیمارستان اهواز

مدیر کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره مرگ ۴زن در بیمارستان اهواز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، کیانوش جهانپور مدیر کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  در ارتباط با چهار زنی که در بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان اهواز فوت شده‌اند، گفت: دلیلش مربوط به بارندگی‌های اخیر و برخی آسیب‌هایی است که به بیمارستان‌های شهر اهواز وارد شده است. با دستور وزارت بهداشت، معاون کل وزیر، ایرج حریرچی، همراه با مدیران برنامه‌ریزی وزارت بهداشت جهت بررسیِ  ابعاد مشکلات احتمالی، مانند قطع برق به اهواز اعزام شدند. 

وی در ادامه گفت: پس از بررسی‌های لازم وزارت بهداشت گزارش‌ مربوط را اعلام می‌کند. البته اینکه گزارش‌ها اعلام شود به علت مرگ این چهار نفر بستگی دارد. اگر کاهلی، قصور یا بی‌مبالاتی کارکنان باشند، وزارت‌خانه گزارش خواهد داد. اما اگر مرگ طبیعی باشد از گزارش آن صرف نظر خواهیم کرد. اگر قصور یا نقص فنی باعث مرگ این چهار نفر شده باشد، مطابق با مقررات با آنها برخورد می‌شود. 

جهانپور در ادامه اظهار کرد: البته در حال حاضر نمی‌شود در رابطه با علت فوت بیماران اظهار نظرکرد. ممکن است مرگ اجتناب ناپذیر بوده باشد. 

مدیر کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: کسی نمی‌تواند علت فوت را اعلام کند. اظهارنظرهای فوری و عاجل و موردی غیرکارشناسانه است و مورد اعتنا نیستند.تنها مرجع رسمی تکذیب و تصدیق خبر کمیسیون‌های نظام پزشکی هستند.

همچنین سخنگوی سازمان غذا و دارو در ارتباط با قرص‌های مکشوفه در موادغذایی و سخنانی که حواشی این موضوع گفته می‌شود، گفت: این اتفاق با قصد خرابکاری صورت گرفته است. مربوط به سازمان غذا و دارو یا کنترل تولیدات غذایی نمی‌شود. قاعدتا نیاز به ورود نیروهای انتظامی و امنیتی دارد. 

وی در پایان گفت: حتی اگر علت وجود قرص‌ها در موادغذائی کشف شود، وزارت بهداشت صلاحیت اظهار نظر درباره آن را نخواهد داشت. این موضوع باید از سمت نهادهای امنیتی و قضائی گزارش شوند.