۰ نفر

کلاهبرداری از فروشندگان دلار با شمش طلای قلابی

۵ آذر ۱۳۹۸، ۸:۲۰
کد خبر: 397386
کلاهبرداری از فروشندگان دلار با شمش طلای قلابی

کلاهبردار حرفه‌ای که به فروشندگان دلار شمش طلای قلابی می‌داد، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، روز 13 آبان پرونده کلاهبرداری تحت عنوان بدل‌اندازی از شعبه 2 دادیاری دادسرای ناحیه 7 تهران به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد. شاکی در تحقیقات ابتدایی گفت: در خیابان شیخ‌صفی در حال فروش دلار بودم که فرد ناشناسی که گویا از قبل مرا زیر نظر گرفته و شناسایی کرده بود، به من نزدیک شد و گفت: چرا به جای دلار شمش طلا نمی‌گیری. او با چرب‌زبانی مرا فریب داد و ترغیب به خرید شمش طلا کرد. پس از جلب اعتماد من، با هم سوار خودرو 405 او شدیم و متهم یک عدد شمش طلای 180گرمی به من نشان داد و به جای شمش طلا از من دلار گرفت و پس از اینکه من از خودرو پیاده شدم متواری شد. شمش طلا را به طلافروشی بردم و آنجا بود که متوجه شدم این شمش فقط یک شی‌ء تزیینی است و هیچ ارزشی ندارد. با توجه به اطلاعاتی که شاکی در اختیار کارآگاهان قرار داد، اقدامات پلیسی به منظور شناسایی متهم و محل اختفای وی آغاز شد و پس از گذشت چند روز کارآگاهان متوجه شدند متهم در خیابان سهروردی در حال فروش خودرو 405 خود است. بلافاصله اکیپی از کارآگاهان به خیابان سهروردی رفتند و متهم را دستگیر کردند.

متهم که حامد نام دارد، مردی 53ساله و دارای چندین سابقه درخصوص جرائم مالی است. او در همان ابتدا به جرم خود اعتراف کرد و درخصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری گفت: چند ماه پیش تعدادی شمش تزیینی خریدم و سپس در خیابان‌هایی که می‌دانستم محل حضور فروشندگان ارز است، پرسه می‌زدم و پس از انتخاب سوژه مورد نظر به او نزدیک و مشغول گفت‌وگو می‌شدم و با چرب‌زبانی او را فریب می‌دادم و به خرید شمش طلا تشویقش می‌کردم و وقتی اعتمادش جلب می‌شد به او شمش طلای قلابی می‌دادم و درعوض، از او دلار می‌گرفتم. 

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با تأیید این خبر گفت: ارزش ریالی کلاهبرداری صورت‌گرفته که تاکنون حامد به آن اعتراف کرده 240 میلیون ریال است.