۰ نفر

راننده تاکسی به جرم قتل همکارش محاکمه شد

۳ آذر ۱۳۹۸، ۷:۲۰
کد خبر: 396847
راننده تاکسی به جرم قتل همکارش محاکمه شد

راننده تاکسی جوان که به‌خاطر سوار کردن مسافر با همکارش درگیر شده و او را به قتل رسانده بود در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران برای دومین بار محاکمه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، صبح دیروز این پسر 26 ساله از زندان به دادگاه کیفری منتقل شد و پای میز محاکمه ایستاد. این در حالی است که در جلسه قبل رسیدگی به این پرونده قاضی از خانواده مقتول خواسته بود تا در صورت امکان از قصاص متهم چشم پوشی کنند. اما صبح دیروز مادر مقتول با مراجعه به شعبه دهم خواهان قصاص قاتل فرزندش شد. در ادامه نیز متهم پای میز محاکمه رفت و در تشریح ماجرای قتل گفت: ماه رمضان پارسال بود که در مسیر یافت آباد مسافرکشی می‌کردم. روزه بودم و حال خوبی نداشتم همان موقع مادرم تماس گرفت و گفت حالش خوب نیست و فشار خونش افت کرده است بعد از من خواست تا به خانه بروم و او را به دکتر برسانم. وقتی داشتم به خانه می‌رفتم با خودم گفتم در طول مسیر مسافر هم سوار کنم و خالی نروم. سر خط سه مسافر سوار کردم اما ناگهان احسان - مقتول- که او هم راننده تاکسی و همکارم بود جلو دوید و با اعتراض گفت که نوبت من است و تو نباید مسافر سوار می‌کردی. بعد هم از مسافرها خواست پیاده شوند. دراین میان یکی از مسافرها که یک خانم بود پیاده نشد و گفت من با همین تاکسی می‌روم من هم اصراری نکردم اما ناگهان احسان با لگد به آینه ماشینم کوبید و آن را شکست. از آنجا که احسان از من قوی جثه‌تر بود من با او درگیر نشدم. از مسافر خواستم پیاده شود و بعد به سمت تاکسی خودم رفتم و یک پیچ گوشتی برداشتم تا آینه شکسته‌ام را درست کنم اما دوباره احسان به طرف من حمله کرد و گفت حق نداری اینجا بایستی باید از این خط بروی. این بار درگیر شدیم جمعیت زیادی اطراف ما جمع شدند و قصد جدا کردن ما را داشتند اما نمی‌دانم چه شد که ناگهان متوجه شدم پیچ گوشتی به سر احسان اصابت کرده است. خیلی ترسیده بودم. خودم با اورژانس و پلیس تماس گرفتم بعد هم به برادرهایم زنگ زدم. چند دقیقه بعد هم برادرهایم احسان را با آمبولانس به بیمارستان بردند اما خودم همانجا ایستادم تا پلیس بیاید و مرا دستگیر کند. یک هفته بعد متوجه شدم احسان جان باخته است اما باور کنید من نمی‌خواستم او را بکشم.

پس‌ از بیان دفاعیات متهم مادر مقتول از قاضی رضایی خواست تا برای وی مجازات قصاص صادر کند. این در حالی بود که قاضی پرونده از وی خواست با توجه به کم سن و سال بودن متهم و اینکه در یک درگیری سهوی مرتکب قتل شده و عمدی در کار نبوده از قصاص وی چشم‌پوشی کند اما زن میانسال حاضر به گذشت نشد. در ادامه برادر مقتول به قاضی گفت: ما برای راضی کردن مادرم و اینکه از قصاص پیمان- متهم- صرف نظر کند خیلی تلاش کردیم بزرگان و ریش سفیدان فامیل را واسطه کردیم اما حاضر به بخشش نیست و نمی‌توانیم بیش از این اصرار کنیم. بدین ترتیب قاضی با تأکید بر اینکه در این پرونده قتل به طور اتفاقی رخ داده و متهم نیز از کار خود بشدت پشیمان است و ابراز ندامت کرده از خانواده مقتول خواست در صورت امکان رضایت دهند در غیر این صورت حکم برای وی بزودی صادر خواهد شد.‌