۰ نفر

کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام طرح‌های حمایتی دولت

۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۵۴
کد خبر: 396352
کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام طرح‌های حمایتی دولت

رئیس پلیس فتا استان کردستان با توجه به اجرای طرح مصرف بهینه سوخت و طرح حمایتی معیشتی در خصوص پیامک و سایت‌های جعلی ثبت‌نام توسط مجرمین هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان در خصوص فعالیت افراد کلاه‌بردار با شروع طرح مصرف بهینه سوخت بنزین از سوی دولت هشدار داد و گفت: با توجه به ارسال پیامک‌هایی به تلفن همراه برخی هم‌وطنان با موضوع ثبت‌نام کارت سوخت و معرفی سایت‌های غیرقانونی و جعلی جهت سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی و بانکی مردم، لازم است هم‌وطنان دراین‌باره هوشیاری کامل داشته و از هرگونه ثبت‌نام، ارائه اطلاعات شخصی و بانکی و نیز پرداخت وجه از طریق وب‌سایت‌های یادشده یا به افراد مراجعه‌کننده به درب منازل خودداری کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد :هزینه مصوب برای صدور کارت هوشمند سوخت، مبلغ ۱۰ هزار تومان است که به‌صورت حضوری، در دفاتر پلیس +۱۰ و یا هنگام تحویل کارت هوشمند سوخت توسط مأموران پست دریافت می‌شود و هیچ سایت یا شرکت دیگری مجوز قانونی ارائه این خدمات را ندارد.

سرهنگ دانش پور بیان داشت : طرح سبد حمایتی دولت تنها توسط دولت پرداخت می‌شود و هیچ‌گونه لینک،شماره پیامک یا سایتی در این مورد اعلام‌نشده است. بر این اساس هم‌وطنان هوشیار باشند و به‌هیچ‌عنوان به این‌گونه پیامک‌ها توجه نکرده و اعتماد نکنند تا در دام فریب افراد سودجو نیفتند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان به شهروندان توصیه کرد:هرگونه اخبار مرتبط با اجرای طرح‌های یادشده را صرفاً از سوی خبرگزاری‌های رسمی ازجمله صداوسیما پیگیری و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی، آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا www.cyberpolice.ir&nbsp بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی، اطلاع‌رسانی کنند.