۰ نفر

گزارش اولین خسارت زلزله در آذربایجان شرقی

۱۷ آبان ۱۳۹۸، ۳:۳۹
کد خبر: 392961
 گزارش اولین خسارت زلزله در آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نتایج گزارش‌های اولیه‌ای از مناطق زلزله زده در آذربایجان شرقی ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  حامد سجادی در این باره اظهار کرد: به دنبال وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری که شهرهای میانه، سراب و ترکمانچای در استان آذربایجان شرقی را تحت تاثیر قرار داد، بلافاصله تیم‌های ارزیاب به این مناطق اعزام شدند.

وی با بیان این که نیروهای امدادی نیز در این مناطق به حالت آماده باش درآمده‌اند، گفت: گزارش‌های اولیه از تیم‌های ارزیاب حاکی از آن است که چندین مورد ترک خوردگی روی دیوار ساختمان‌ها و بناها رخ داده است. البته جستجو از سوی این تیم‌ها همچنان ادامه دارد و نتایج تکمیلی اعلام خواهد شد.

تاکنون سه تن در زلزله آذربایجان شرقی مصدوم شده‌اند

رئیس اورژانس کشور اعلام کرد که تاکنون سه تن در پی وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در استان آذربایجان شرقی دچار مصدومیت شده‌اند.

پیرحسین کولیوند در این باره گفت: در پی وقوع زمین لرزه در استان آذربایجان شرقی تمامی پایگاه های اورژانس در این استان به حالت آماده باش درآمد و همچنین تیم های ارزیاب نیز به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برابر گزارش‌های اولیه تا کنون روستاهای ورنکش، دسته‌جرد، صومعه بالا، ترک و حلیل چی خسارات دیده اند، گفت: در روستای حلیل‌چی مورد حریق نیز گزارش شده است.

کولیوند ادامه داد: طبق گزارش‌های دریافت تاکنون سه نفر در پی این زلزله مصدوم شده‌اند.

کولیوند با بیان اینکه عوامل اورژانس در استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل نیز در آماده باش هستند گفت: این زلزله خوشبختانه تاکنون در این دو استان مورد مصدومی نداشته است و تنها در مسیر اردبیل سرچم میانه ریزش کوه گزارش شده است.

به گفته رییس اورژانس کشور  آماده باش عوامل اورژانس ادامه دارد.