۰ نفر

زلزله آذربایجان‌شرقی، ارومیه را نیز لرزاند

۱۷ آبان ۱۳۹۸، ۳:۰۲
کد خبر: 392954
زلزله آذربایجان‌شرقی، ارومیه را نیز لرزاند

زمین لرزه‌ای که به بزرگی ۵.۹ ریشتر منطقه «ترک» در شرق آذربایجان‌شرقی رخ داد، شهر ارومیه و برخی دیگر از شهرهای جنوب شرقی آذربایجان غربی را نیز لرزاند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، طبق گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه به بزرگی ۵.۹ درجه در  مقیاس امواج درونی زمین /ریشتر/ در حوالی منطقه «ترک» در شرق آذربایجان شرقی روی داد.

با توجه به اینکه عمق این زمین لرزه حدود ۲ کیلومتر بود، شهروندان ارومیه ای نیز آن را احساس کرده و برای دقایقی از ترس زمین لرزه دوباره، اقدامات ایمنی را لحاظ کردند.

هنوز اخباری در خصوص وجود مشکل در کانون زمین لرزه و شهرها و روستاهای نزدیک ارائه نشده ولی در ارومیه مشکلی برای مردم ایجاد نشده است.

این زمین لرزه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و قزوین نیز احساس شده است.

در ساعت3:17:02 ثانیه 98/8/17، زلزله‌ای در عمق دوکیلومتری زمین، طول جغرافیایی: ۴۷.۶۴ درجه و عرض جغرافیایی: ۳۷.۷۶ درجه استان آذربایجان شرقی حوالی ترک را لرزاند.

 نزدیک‌ترین شهرها به کانون این زمین‌لرزه،  ترک در ۱۹ کیلومتری (آذربایجان شرقی)، سراب (آذربایجان شرقی) در ۲۲ کیلومتری و ترکمانچای (آذربایجان شرقی) در۲۹ کیلومتری آذربایجان شرقی هستند.

بر اساس اعلام وب‌سایت مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، نزدیکترین مراکز استان‌ها به کانون این زمین‌لرزه، اردبیل در ۷۹ کیلومتری و تبریز در ۱۲۳ کیلومتری کانون زلزله هستند.