۰ نفر

اغفال زنان مجرد از طریق سایت همسریابی

۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶
کد خبر: 391005
اغفال زنان مجرد از طریق سایت همسریابی

کلاهبردار حرفه‌ای که زنان مجرد را از طریق سایت‌های همسریابی و دوست‌یابی فریب می‌داد و از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، زنی 45 ساله روز 11 تیر با مراجعه به کلانتری 101 تجریش در شکایتی گفت اواخر خردادماه با شخصی به نام ناصر که مدعی بود دندان‌پزشک است، از طریق فضای مجازی آشنا شدم. او چند روز بعد گفت یکی از بستگانش یک واحد مسکونی دارد که با قیمت بسیار پایین‌تر می‌تواند برایم بخرد. من فریب خوردم و آپارتمانم  در جنوب شهر تهران را با قیمت پایین‌ فروختم و در چند مرحله مبلغ 259 میلیون تومان را به حساب بانکی‌اش واریز کردم. پس ازآن ناصر تلفن همراهش را خاموش کرده است.

این در حالی بود که من در آشنایی 12 روزه هیچ آدرسی از او نداشتم. در ادامه پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان با توجه به  بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی یک مجرم حرفه‌ای شدند که به‌ همین شگرد اقدام به کلاهبرداری از زنان می‌کرد.

در ادامه، زنی به نام اکرم که با متهم در ارتباط بود، احضار شد و درباره نحوه آشنایی با ناصر گفت: شناخت من از ناصر در همان حدی است که شاکی پرونده توضیح داده، اما زمانی‌ که متهم از من درخواست پول کرد متوجه شدم قصد کلاهبرداری دارد و ارتباطم را  قطع کردم.کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات موفق به شناسایی محل سکونت ناصر در محدوده جنت‌آباد شمالی شدند و او را دستگیر کردند.متهم ابتدا منکر  آشنایی با شاکی شد، اما در ادامه  با توجه به مستندات غیرقابل‌انکار لب به اعتراف گشود.

متهم گفت: از مدت‌ها پیش با عضویت در سایت‌های همسریابی و دوست‌یابی و تهیه بیوگرافی ساختگی با موقعیت شغلی و اجتماعی مطلوب، زنان مجرد را فریب می‌دادم و پس از جلب اعتماد آنها پیشنهادهای مالی وسوسه‌برانگیزی برای خرید ملک، خودرو، دریافت وام و ... مطرح می‌کردم و با توجه به اینکه اطلاعات من ساختگی بود و مال‌باختگان فقط یک شماره تماس از من داشتند، پس از دریافت پول، موبایلم را خاموش می‌کردم.سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی، با تأیید این خبر گفت: درحال‌حاضر چهار شاکی دیگر با مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی از متهم شکایت و او را شناسایی کرده‌اند.

در تحقیق از این شاکیان مشخص شده است که متهم درمجموع 41 میلیون تومان از این چهار شاکی به همان شیوه کلاهبرداری کرده که با احتساب شکایت اولین شاکی، ارزش مالی پرونده درحال‌حاضر 300 میلیون تومان است.سرهنگ دستخال گفت: متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه یک تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات احتمالی در اختیار پلیس آگاهی است.