۰ نفر

پرستار عامل قطع انگشت نوزاد تحت تعقیب قرار گرفت

۸ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۲۰
کد خبر: 384513
پرستار عامل قطع انگشت نوزاد تحت تعقیب قرار گرفت

فرماندار شهریار در استان تهران با اعلام جزییات حادثه رخ داده برای نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان نور این شهرستان و قطع بخشی از انگشت وی گفت: پرستار عامل این حادثه تحت تعقیب قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روز گذشته خبری مبنی بر قطع انگشت یک نوزاد در بیمارستانی در شهریار منتشر شد و بازتاب زیادی پیدا کرد. فرماندار شهریار در تشریح این رویداد توضیح داد: خانواده‌ای که بنا بوده صاحب فرزندی شود به علت مشکلاتی که برای نوزاد پیش می‌آید به بیمارستان نور مراجعه می‌کند.

وی یادآورشد: کادر درمانی مجبور به اعلام ختم حاملگی و انجام زایمان زودرس می‌شود اما خانواده نوزاد پس از تولد اصرار می‌کند که کودک را نمی‌خواهد و راضی به استفاده از دستگاه برای زنده نگه داشتن او نیست.

فرماندار شهریار گفت: کادر درمانی بیمارستان، نوزاد تازه متولد شده را با وجود مخالفت پدر به دستگاه انتقال می‌دهد اما روز جمعه گذشته پدر با رضایت کتبی خواستار خارج کردن نوزاد از دستگاه و انتقال وی به خانه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حین خارج کردن نوزاد که دچار مشکلات قلبی و مغزی نیز است، قیچی دست پرستار به نوک انگشت کوچک دست چپ نوزاد می‌گیرد و نیم بند آن را قطع می‌کند.

طاهری ادامه داد: بلافاصله پس از این حادثه پزشک در بیمارستان حاضر و عمل پیوند بر روی انگشت نوزاد انجام می‌شود.

فرماندار شهریار گفت: اکنون پیوند با موفقیت انجام شده اما مشکلات قلبی و مغزی نوزاد همچنان پابرجاست.

پدر این نوزاد در گفت و گو با برخی رسانه ها اعلام کرده است: ۲ الی ۳ ساعت پس از قطع انگشت فرزندم متوجه این حادثه شدیم و بیمارستان، جراح نداشت که بتواند مشکل را حل کند.

محمدهادی ناصح مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار نیز در این زمینه در گفت و گو با رسانه ها اظهارداشته است: انگشت این نوزاد قطع نشده و تنها اشتباه سهوی پرستار سبب مجروح شدن دست نوزاد شده که توسط تیم جراحان پلاستیک انگشت نوزاد ترمیم شده است.

وی در عین حال گفته است: پرونده برای بررسی به کمیسیون نظام پزشکی ارجاع خواهد شد و در صورت احراز تخلف برخورد می‌شود.