۰ نفر

مسمومیت دارویی جان پسر نوجوان را گرفت

۳ مهر ۱۳۹۸، ۶:۳۵
کد خبر: 383204
مسمومیت دارویی جان پسر نوجوان را گرفت

زن جوان که پسر 14 ساله‌اش بعد از یک بیماری سرماخوردگی جان باخته بود از دو بیمارستان شکایت کرد و پرونده برای رسیدگی به دادسرای جرایم پزشکی ارسال شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، یکشنبه 26 فروردین امسال مرگ پسر نوجوانی به‌نام مسعود در یکی از بیمارستان‌های پایتخت به بازپرس کشیک قتل اعلام شد. با شروع تحقیقات مشخص شد وی به خاطر سرماخوردگی به بیمارستان منتقل شده اما ساعاتی بعد تسلیم مرگ شده است. مادر مسعود در رابطه با حادثه‌ای که برای پسرش رخ داده بود گفت: 5 روزی بود که مسعود دچار سرماخوردگی شده بود. او را به دکتر بردم اما بعد از چند روز پاهایش قرمز شد و بشدت درد گرفت. ما در پردیس زندگی می‌کنیم روز شنبه 25 فروردین مسعود را به بیمارستان نزد فوق تخصص ارتوپد بردم. اول گفتند که باید‌ ام‌آر‌آی بگیریم اما با دیدن لکه‌های قرمز روی پای پسرم دکتر داروی پنی‌سیلین و آسپرین داد و گفت می‌تواند روزی دو تا سه عدد قرص آسپرین بخورد. همان روز هم به تجویز دکتر دو آمپول پنی‌سیلین با هم به پسرم تزریق کردند.

او ادامه داد: فردای آن روز حال بچه‌ام بد شد و ساعت حدود یک ظهر بود که او را به بیمارستانی دیگر در تهران بردم. پسرم را در اورژانس بستری کردند. تا ساعت 3 خیلی حالش بد نبود و با برادرش که چند سالی از خودش بزرگتر است در رابطه با فوتبال صحبت می‌کرد، اما یک‌دفعه حالش بد شد و مرا از اتاق بیرون کردند. از صداهایشان می‌شنیدم که می‌گفتند تشخیص اشتباه داده‌اند. مدام به او دارو می‌زدند اما بی‌فایده بود. در بیمارستان به من گفتند که پسرم عفونت کلیه دارد و بعد هم گفتند عفونت ریه، آخر هم نگفتند که علت مرگ بچه‌ام چه بوده است. پسرم متولد 4 مرداد سال 84 بود و دلش می‌خواست خلبان بشود، اما در یک چشم بر هم زدن از دستم رفت.

از آنجایی که خانواده مسعود در رابطه با مرگ پسرشان شکایت داشتند، جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شد تا علت اصلی مرگ مشخص شود. با انجام آزمایش‌های سم شناسی، پزشکی‌قانونی علت مرگ را مسمومیت دارویی اعلام کرد.

بدین ترتیب خانواده مسعود از دو بیمارستان به‌خاطر قصور در مرگ فرزندشان شکایت کردند. با شکایت آنها، پرونده با توجه به عدم صلاحیت به دستور بازپرس غلامی از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران به دادسرای جرایم پزشکی منتقل شد.