۰ نفر

سرقت سریالی با بیهوش‌کردن طعمه‌ها

۱ مهر ۱۳۹۸، ۷:۳۰
کد خبر: 382674
سرقت سریالی با بیهوش‌کردن طعمه‌ها

فردی که با آبمیوه مسموم از طعمه‌هایش سرقت می‌کرد، در بازجویی‌ها به 20 فقره دزدی اعتراف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، آخرین روز اردیبهشت‌ماه یکی از شهروندان در تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، اعلام کرد: مرد جوانی در میدان امام‌حسین(ع) بیهوش روی زمین افتاده است.مأموران کلانتری 106 نامجو با حضور در نشانی اعلامی، مشاهده کردند مرد 35ساله‌ای بیهوش شده و هیچ مدرک هویتی به همراه ندارد. این فرد به‌سرعت برای انجام اقدامات پزشکی به بیمارستان لقمان انتقال یافت و بعد از بهبودی با مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی اعلام کرد قربانی یک سرقت شده است.شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: من بی‌کار و به‌دنبال شغل هستم. روز حادثه، ساعت 9 صبح در میدان امام‌حسین(ع) روی صندلی نشسته بودم که فردی حدودا 45ساله کنارم نشست و خود را امیر معرفی کرد. حدود یک ساعت با هم صحبت کردیم و وی اظهار کرد کارگاه تولیدی دارد و می‌تواند مرا در آنجا مشغول به کار کند. من هم به او اعتماد کردم. در ادامه گفت‌و‌گوهایمان امیر پیشنهاد داد آبمیوه بخرد و با هم بخوریم. او رفت و پس از چند دقیقه برگشت و یکی از آبمیوه‌ها را به من داد و یکی را هم خودش خورد، پس از گذشت کمتر از 10 دقیقه حالت سرگیجه پیدا کردم و دیگر چیزی نفهمیدم و وقتی در بیمارستان به ‌هوش آمدم، فهمیدم سه‌ ساعت  بیهوش بودم و وسایلم از قبیل وجه نقد، کارت و موبایل به ارزش پنج میلیون تومان ربوده شده است.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مال‌باخته با توجه به شیوه و شگرد سارق، تصاویر مجرمان حرفه‌ای را به مال‌باخته نشان دادند که او یکی از مجرمان سابقه‌دار  به نام  «امیر .ع»  45ساله که دارای  9 فقره سابقه سرقت به شیوه بیهوشی بود، شناسایی کرد.

با پایش‌های اطلاعاتی مخفیگاه «امیر» در میدان راه‌آهن شناسایی شد و کارآگاهان موفق شدند متهم پرونده را در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از محل، مقداری داروی بیهوشی و حدود 10 میلیون تومان وجه نقد کشف کنند.

متهم در بازجویی‌های انجام‌شده به 20 فقره سرقت به شیوه بیهوشی در مناطق مختلف تهران اعتراف کرد و گفت: به ‌همین جرم در حبس بودم و پس از آزادشدن از زندان دوباره شروع به سرقت کردم. من سوژه‌ها را از بین افراد جوان و بی‌کار انتخاب می‌کردم و پس از گفت‌وگو با آنان و ایجاد رابطه صمیمانه و جلب اعتماد کامل اقدام به اجرای نقشه سرقت از آنان می‌کردم و پس از دزدی اموال را به مال‌خری در میدان شوش به قیمت ناچیزی می‌فروختم و پول حاصله را صرف تأمین هزینه مصرف مواد مخدر و خوش‌گذرانی می‌کردم.

به دنبال اعترافات این سارق مرد مال‌خر نیز شناسایی و در مخفیگاهش در شوش دستگیر شد.

سردار «علیرضا لطفین»،  رئیس‌پلیس آگاهی پایتخت با تأیید این خبر گفت: با توجه به دستگیری سارق و مال‌خر اموال سرقتی، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم ارتکابی، در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سردار لطفی به شهروندان توصیه کرد به افراد غریبه‌ای که در مکان‌های عمومی مانند خیابان، پارک و وسایل نقلیه عمومی و... به شما نزدیک می‌شوند، اعتماد نکنید و با توجه به استفاده مجرمان از شگرد بیهوشی به وسیله مواد غذایی و نوشیدنی، از قبول آبمیوه و مواد خوراکی از افرادی که مدت کوتاهی از آشنایی آنان با شما می‌گذرد و هیچ‌گونه شناخت درستی از آنان ندارید، خودداری کنید.