۰ نفر

دزد بدشانس به کاهدان زد

۱ مهر ۱۳۹۸، ۶:۳۰
کد خبر: 382664
دزد بدشانس به کاهدان زد

چندی قبل یکی از کارآگاهان پلیس وقتی از خانه‌اش بیرون آمد تا سوار بر موتورسیکلتش شود، متوجه سرقت آن شد. با آنکه زنجیر و سیستم ردیاب روی موتورسیکلتش نصب بود اما سارق با شکستن قفل، موتور را سرقت کرده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران،  بلافاصله موضوع به پلیس اعلام و ردیابی‌ها برای یافتن موتور 30 میلیون تومانی کارآگاه جوان آغاز شد. در نخستین گام مأموران به سراغ سیستم ردیاب موتورسیکلت رفته تا از طریق آن، محل تردد موتور را شناسایی کنند اما سارق سیستم را از کار انداخته بود.

دوربین‌های مداربسته

در اقدام بعدی، مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند. دوربین‌ها نشان می‌داد که مرد جوانی با بریدن زنجیر و قفلی که به موتور کارآگاه پلیس وصل بود آن را سرقت کرده است.

بدین ترتیب تصویر سارق به‌دست آمد و با این احتمال که سارق موتورسیکلت مرد سابقه‌داری است مأموران به سراغ آلبوم متهمان اداره آگاهی رفتند. در تحقیقات صورت گرفته هویت سارق شناسایی و مشخص شد سروش، 35 ساله مدتی قبل نیز به اتهام مشارکت در سرقت خودرو بازداشت و دو ماه قبل از زندان آزاد شده بود.

با شناسایی محل زندگی سارق جوان او بازداشت و در تحقیقات به سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد. تحقیقات از وی برای مشخص شدن جرایم احتمالی او ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با متهم

چرا موتور یک پلیس را سرقت کردی؟

از اقبال بدم. نمی‌دانستم موتوری که دارم سرقت می‌کنم متعلق به یک پلیس است وگرنه هرگز این کار را نمی‌کردم.

سیستم ردیابش را چگونه از کار انداختی؟

من مکانیک هستم و براحتی این کار را انجام دادم.

می خواستی موتور را بفروشی؟

نه برای استفاده شخصی خودم سرقت کردم. محل کارم رباط کریم است و روزی 20 هزار تومان کرایه ماشین می‌دادم. درآمدم هم ماهی 2 میلیون تومان است. خودتان حساب کنید با پول کرایه خانه و خرج بچه و زندگی چقدر برای من می‌ماند که بخواهم ماهی 600 هزار تومان برای کرایه رفت و آمد پرداخت کنم.

سابقه داری؟

بله. حدود یک سال قبل با دوستم سوار ماشین بودیم که ناگهان کنار یک خودرو توقف کرد و به من گفت پشت فرمان بنشین بعد خودش پیاده شد و آن خودرو را سرقت کرد اما چند روز بعد پلیس ما را دستگیر کرد و به اتهام مشارکت در سرقت بازداشت شدم.

چند وقت است از زندان آزاد شدی؟

تقریباً دو ماه قبل بود. وقتی از زندان آزاد شدم تصمیم گرفتم دست به کار خلاف نزنم اما مجبور شدم، بی‌پولی وادارم کرد سرقت کنم.‌‌