۰ نفر

باند اسکیمر با کلاهبرداری ۷۰۰میلیونی در تهران متلاشی شد

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبر: 382580
باند اسکیمر با کلاهبرداری ۷۰۰میلیونی در تهران متلاشی شد

رئیس پلیس فتای ناجا از انهدام یک باند اسکیمر در تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار  وحید مجید دراین‌باره گفت: یکی از شهروندان تهرانی با حضور در پلیس فتا با طرح شکایتی بیان کرد؛ "در اوایل تیر ماه سال جاری مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی از حسابم بدون اینکه خریدی در فضای مجازی انجام داده باشم به سرقت رفته است."

وی ادامه داد: پرونده در دستورکار ماموران فتا تهران بزرگ قرار گرفت، نحوه دسترسی به اطلاعات بانکی شاکی در هاله ای از ابهام بود تا اینکه ماموران متوجه شدند که متهم با کارت شاکی لوازم یدکی خریداری و با خودروی وانت محل را ترک کرده است.

رئیس پلیس فتا ناجا بیان کرد : راننده وانت بار مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن دعوت به پلیس، در اظهاراتش بیان داشت "بار تحویلی را در اندیشه تخلیه کردم".

وی ضمن اشاره به اینکه با ردگیری و بررسی میدانی مشخص شد کالای تحویلی در اندیشه شهریار تخلیه شده است،با مراجعه به فروشگاه های لوازم یدکی آن محدوده هویت خریدار بنام (ع - خ) شناسایی شد، مطرح کرد:  نامبرده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای دستگیر و در همان ابتدا اعتراف کرد که کارگر فردی بنام ( آ – ه) هستم و او کارت را به وی تحویل داده است، در ضمن  اجناس خریداری شده نیز درب مغازه نامبرده قرار دارد.

رئیس پلیس فتا ناجا خاطر نشان کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده کاراگاهان متوجه شدند فردی سابقه دار به نام (م - ه ) در پرونده حضور دارد،وی در سال ۱۳۹۷ دستگیر شده و در حال حاضر با تامین وثیقه صادره آزاد است ؛در این خصوص نامبرده طی عملیاتی غافلگیرانه در اندیشه دستگیر شد و اقرار کرد "با یکی از دوستانم به نام (ن - آ ) اقدام به کلاهبرداری و کپی از کارت بانکی افراد می کنیم."

وی در ادامه از دستگیری نامبرده ضمن هماهنگی با مراجع ذی صلاح در محله اندیشه خبر داد و گفت:در بررسی های فنی یک سری سر نخ هایی مربوط به جعل اسناد و اوراق از وی به دست آمد.

رئیس پلیس فتا ناجا اضافه کرد : متهم در ادامه اعترافاتش اقرار کرد "یک تیم کلاهبرداری داریم و مدیریت تیم به عهده  من می باشد به طوری که دستگاه اسکیمر را در اختیار (آ - ه) قرار می دهم و پس از کپی شدن کارت ها وی دستگاه را به من بر می گرداند  و در مرحله بعدی کارت های شهروندان را رایت می کردم و مجددا آن ها را توسط افرادی نقد می کردیم."

مجید عنوان کرد:ماموران در بازرسی از محل اختفای متهم تعداد کثیری مدرک دانشگاهی خام در تمامی مقاطع دانشگاهی به همراه هولوگرام مربوطه، تعدادی کارت ملی و شناسنامه متعلق به دیگران کشف  کردند.

وی خاطر نشان کرد :با توجه به اینکه هنوز فردی دیگر که کارت های شهروندان را در محله امیریه کپی می کرد، دستگیر نشده بود پرونده در حال رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد وی به نام (ی - ز) به همراه همسر خود خارج از تهران می باشند، در این حین ضمن هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از منزل متهم  تعدادی کارت بانکی چاپ شده و اوراقی که اطلاعات کارت بیش از ۲۰۰ نفر در آن نوشته شده بود کشف شد.

بر اساس اعلام سایت پلیس، مجید ادامه داد : نامبردگان دستگیر و پس از بررسی منزل استیجاریِ دومِ آن ها حدود ۱۲۰ کارت بانکی چاپ شده ، بیش از ۵ فقر کارت ملی هوشمند و ... کشف شد و پس از بررسی دستگاه ها مشخص شد اطلاعات بیش از ۵۰۰ کارت بانکی در آن موجود بوده که آماده چاپ شدن هستند.

وی از دستگیری چهار متهم در این خصوص خبر داد و گفت: با اقدام پیشگیرانه پلیسی تنها ۱۲ فقره پرونده در حال حاضر موجود است. که تمامی مبالغ آن بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال است