۰ نفر

تهدید به هتک حیثیت با هدف ادامه دادن به دوستی

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۵۸
کد خبر: 381143
تهدید به هتک حیثیت با هدف ادامه دادن به دوستی

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی فردی که اقدام به تهدید و هتک حیثیت یک خانم کرده بود، خبر داد و خاطر نشان کرد : هموطنان عزیز در صورت نیاز به مشاوره یا ارائه گزارش موارد مشکوک می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و ادعای شاکیه در خصوص اینکه فردی در فضای مجازی اقدام به تهدید، هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی وی می‌کند، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات اولیه شاکیه کاراگاهان سایبری سرنخ هایی را به دست آوردند و پس از جمع بندی ادله دیجیتال به شخصی رسیدند که به احتمال فراوان مضنون اصلی پرونده بود که در ادامه با اقدامات فنی و پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و جهت بازجویی به پلیس فتا منتقل شد . 

سرهنگ قهرمان طالع عنوان کرد: متهم در ابتدا با کتمان هرگونه مزاحمت و تهدید شاکیه پس از مواجهه با ادله‌های دیجیتال لب به اعتراف گشود و اظهار کرد، چند سال پیش با شاکیه رابطه دوستی داشته و از همان موقع تعدادی عکس و فیلم از وی تهیه کرده که بعد از بهم خوردن رابطه و گذشت چند سال دوباره می‌خواسته با وی ارتباط برقرار کند که برای اینکار با عوض کردن شماره تلفن و ایجاد اکانت با هویت جعلی اقدام به اینکار کرده است که پس از مقاومت شاکیه اقدام به تهدید وی نموده است؛ در نهایت متهم با تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد. 

رئیس پلیس فتا استان اردبیل به کاربران اینترنت توصیه کرد: به هیچ وجه به پیام های ناشناسی که از شبکه های اجتماعی در محیط سایبری دریافت می کنند توجه نکنند و پاسخ آنها را ندهند و در صورت بروز مزاحمت از سوی کاربران فضای مجازی سریعاً موضوع را با خانواده خود مطرح و به پلسی گزارش کنند . 

وی خاطر نشان کرد :هموطنان عزیز در صورت نیاز به مشاوره یا ارائه گزارش موارد مشکوک می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند.