۰ نفر

فیشینگ‌کاری که با مبالغ سرقتی، دام خرید و فروش می‌کرد!

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۵۵
کد خبر: 380660
فیشینگ‌کاری که با مبالغ سرقتی، دام خرید و فروش می‌کرد!

رئیس پلیس فتا گلستان از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که با مبالغ سرقتی، اقدام به خرید و فروش کالا و کلاهبرداری از شهروندان گرگانی نموده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا در تشریح این خبر گفت: اخیراً شهروند گلستانی به پلیس فتا استان گلستان مراجعه و این‌گونه اظهار کرد که در فضای مجازی اقدام به درج آگهی برای فروش دام نموده و فردی که مدعی بود با قیمت بیشتری اقدام به خرید دام می‌کند تماس گرفته و این شخص پس از خرید تعدادی گوسفند اقدام به واریز وجه به حساب وی نموده که پس از مدتی متوجه شده است حساب بانکی اش توسط پلیس فتا یکی از استان‌ها مسدود گردیده است.
سرهنگ پرسا گفت: شخص کلاهبردار افراد را به همین شیوه طعمه قرار داده و مبالغی را که از طریق فیشینگ به دست آورده بود را صرف خرید و فروش کالا و اقلام در سایت دیوار می‌نمود.
وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۰ نفر از فروشندگان دام با مراجعه به پلیس فتا اظهار کردند که حسابشان مسدود شده که پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید وجوهی که خریدار به فروشندگان دام پرداخت‌نموده سرقتی بوده و از طریق فیشینگ به دست آورده است. 
وی تصریح کرد: با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، فرد کلاهبردار شناسایی و طی یک عملیات پلیسی دستگیر شده و پرونده جهت تعیین تکلیف به مرجع قضایی ارسال گردید.
این مقام انتظامی اظهار کرد: اعتماد بی‌جا به مخاطبان، یکی از مهم‌ترین علل وقوع کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی است.
سرهنگ پرسا گفت: پلیس فتا با هنجارشکنان، سودجویان و کلاهبردارانی که امنیت شهروندان در فضای مجازی را خدشه‌دار کنند برابر قانون رفتار خواهد نمود.

رئیس پلیس فتا استان در خاتمه از هم‌وطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در فضای مجازی و یا نیاز به مشاوره، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام نمایند.