۰ نفر

نجات معجزه‌آسای دختر 3‌ساله

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۰۵
کد خبر: 379277
نجات معجزه‌آسای دختر 3‌ساله

آتش‌سوزی ساختمان مسکونی در خیابان خاوران با تلاش آتش‌نشانان و نجات هشت نفر از ساکنان از میان دود و آتش به خیر گذشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق،  زمانی که ساکنان و همسایگان یک ساختمان سه‌طبقه مسکونی متوجه خروج دود و آتش از طبقه اول شدند، به‌سرعت این حادثه را به سامانه 125 اطلاع‌رسانی کردند. در این عملیات آتش‌نشانان ساعت 1:10 بامداد روز گذشته روانه خیابان خاوران، خیابان تمدن، کوچه گودرزی شدند. 

رضا مجریانی، معاون عملیات منطقه ۸ که هم‌زمان به محل حادثه اعزام شده بود، در‌این‌باره گفت: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه اول این ساختمان سه‌طبقه مسکونی منجر به مسدودشدن راه خروج ساکنان و گرفتار‌شدن آنها شده بود.  او افزود: هشت نفر از محبوسان قبل از رسیدن نیروهای عملیات، از طریق پنجره‌ها موفق به خروج از ساختمان شده بودند و یک دختر‌بچه سه‌ساله را که در محاصره دود قرار گرفته بود و در یک‌قدمی مرگ قرار داشت، به ناچار از پنجره طبقه دوم به بیرون پرتاب کرده بودند که خوشبختانه توسط همسایگان حاضر در کوچه نجات یافته بود. 

مجریانی تصریح کرد: آتش‌نشانان بی‌درنگ پس از قطع برق و گاز ساختمان و کشیدن یک رشته لوله آبدهی، برپا‌کردن نردبان هیدرولیکی و تقسیم‌شدن به دو گروه، وارد ساختمان شدند و ضمن مهار آتش‌سوزی و جلوگیری از پیشروی آن، به جست‌وجو در طبقات برای نجات محبوسان دیگر شتافتند.

او با اشاره به نجات هشت نفر از ساکنان از میان دود و آتش افزود: خوشبختانه با یاری خدا آتش‌نشانان افراد باقی‌مانده در ساختمان را با استفاده از نردبان، صحیح و سالم به خارج از محل حادثه منتقل کرده و برای معاینه اولیه تحویل عوامل اورژانس دادند. فرمانده آتش‌نشانان خاطر‌نشان کرد: نیروهای عملیات پس از خاموش‌کردن کامل شعله‌های آتش و جلوگیری از بروز خسارت بیشتر به خانه‌های هم‌جوار و نیز لکه‌گیری محل حادثه، پس از ایمنی کامل ساختمان و تحویل به عوامل انتظامی به عملیات خود پایان دادند.