۰ نفر

سرقت 6میلیارد تومانی علائم ایمنی جاده‌ای

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۵۱
کد خبر: 377360
سرقت 6میلیارد تومانی علائم ایمنی جاده‌ای

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه راهداری تا ۶ میلیارد تومان علائم ایمنی سرقت شده است که این مساله نقش موثری در کاهش تصادف می‌توانست داشته باشد.

‌به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا- احمد علی موهبتی در جمع خبرنگاران افزود: رسانه‌ها و احزاب باید به گونه‌ای رفتار کنند که هر کس خلاف قانون رفتار کند درون جامعه و در میان مردم خجالت زده باشد.

وی بیان کرد: رسانه‌ها با توجه به اینکه رکن چهارم دموکراسی هستند نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی و شفاف سازی دارند.

موهبتی بیان کرد: مهمترین سرمایه یک کشور نیروی انسانی است، لذا نباید اجازه دهیم عده‌ای با رشوه دادن و...، آن‌ها را در کار اشتباه خود سهیم کنند و خودشان آزاد بگردند.

وی گفت: در بحث تعاونی مرزنشینان از سال ۹۲ تا ۹۷ سهمیه مرزنشینان پرداخت نشده است که باید پیش از این موضوع پیگیری می‌شد و مورد هدف رصد رسانه‌ها برای نقد و بررسی قرار می‌گرفت، ۲۵۰ لیتر سهمیه سوخت مردم است، آن‌هایی که زندگی عادی دارند، این سهمیه برایشان کافیست آنان که مشکل دارند از این مساله گلایه دارند و عده‌ای در این راستا منافع می‌برند؛ برای همین مسئله سوخت حل نمی‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: هدف از پرداختن به بحث سوخت و کدینگ، پیشگیری از قاچاق نبود، بلکه نجات جان انسان‌هایی بود که در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دادند و به گونه‌ای می‌سوختند که قابل شناسی نبودند.

وی گفت: هر مسئولی، هر ماموری در انجام وظایف محوله تخطی و تخلف کرده در حال مجازات است؛ از نماینده مجلس گرفته، وزیر، وکیل، انتظامی و غیره، هیچکدام حاشیه امن نداشته و با وی برخورد قانونی صورت گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان مشکل آب داریم؛ در روستا‌ها باید ۶۴۰ لیتر تزریق شود، اما هم اکنون ۷۰۰ لیتر تزریق می‌شود، ولی جواب نمی‌دهد، زیرا عده‌ای لوله آب را سوراخ کرده اند و آب را سرقت می‌کنند و یا عده‌ای برق دزدی دارند، باید رسانه‌ها در این زمینه قلم بزنند، برای ۵۲ نفر در مسیر هیرمندی که دچار بی آبی است پرونده تشکیل شده که آب را سرقت می‌کردند.