۰ نفر

کلاهبردار منازل آپارتمانی اجاره‌ای دستگیر شد

۳۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳
کد خبر: 375367
کلاهبردار منازل آپارتمانی اجاره‌ای دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: فرد شیادی که با فروش خانه‌های آپارتمانی اجاره‌ای دست به کلاهبرداری‌های میلیونی می‌زد توسط پلیس آگاهی این استان دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی افزود: این متهم پس از اجاره خانه‌های آپارتمانی، آنها را با هویت مجهول و به صورت قولنامه ای به متقاضیان فروخته و پس از دریافت پول از محل متواری می شد.

وی اظهار داشت: این فرد کلاهبردار که تاکنون بیش از ۱۵ شاکی دارد با تلاش های بی وقفه ماموران پلیس آگاهی استان، چهارشنبه شب به دام افتاد و پس از تکمیل پرونده به منظور رسیدگی و اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل شد.

رحمتی، تصریح کرد: کسانی‌که از سوی این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می‌توانند به قسمت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان زنجان، مراجعه و نسبت به اقامه دعوا، اقدام کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان، توصیه کرد، افراد قبل از انعقاد قرارداد اجاره منزل و مغازه، از هویت صاحب ملک و وجود سند، اطمینان حاصل کرده و با دقت و حساسیت بیشتری معامله کنند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.
رحمتی از فعالان در بنگاه‌های معاملات ملکی نیز خواست هنگام خرید و فروش، اجاره و رهن منازل و مغازه ها، با حساسیت و دقت بیشتری کارهای خود را انجام دهند و مالکان و خریداران نیز قبل از اجاره دادن و یا فروش ملک متعلق به خود، نسبت به احراز هویت طرف معامله مطمئن شوند.

۱۱ دی ماه سال ۹۷ نیز یک فرد کلاهبردار که تحصیلات زیر دیپلم داشت، با دادن پول پیش کمتر و مبلغ اجاره بیشتر، صاحبان خانه های مسکونی را فریب داده و پس از آن نقشه کلاهبرداری خود را عملی می کرد که توسط پلیس آگاهی زنجان دستگیر شد.

این فرد شیاد که حدود ۴۰ ساله بود به شیوه رهن دادن خانه های اجاره ای دست به کلاهبرداری های میلیونی می زد.