۰ نفر

کشف بیش از 194میلیارد ریال کالای قاچاق

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۰۲
کد خبر: 372078
کشف بیش از 194میلیارد ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی گچساران با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق 970درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: امسال بیش از 194میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سرهنگ سید محمد موسوی با بیان اینکه در زمینه جرائم قتل شاهد کاهش 66 درصدی در شهرستان هستیم، اظهار کرد: این عملکرد نتیجه تلاش و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها بوده و برخوردهای خوبی صورت گرفت.

 وی افزود: در زمینه تیراندازی در مراسمات، منازل اشخاص، معابر شاهد کاهش 11 درصدی  نسبت به سال گذشته در این شهرستان هستیم.

فرمانده انتظامی گچساران در ادامه با اشاره به کاهش آمار نزاع‌های دسته جمعی عنوان کرد:در زمینه نزاع‌های دسته جمعی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش11درصدی وجود داشته است.

 موسوی با بیان اینکه آمار سرقت در سالجاری افزایش داشته است، گفت: 70درصد سرقت‌ها خرد بوده و به طور میانگین از ابتدای سالجاری تاکنون چهار فقره سرقت در شهرستان صورت گرفته است.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کشف سرقت53درصد افزایش داشته است، ابراز کرد: در این زمینه دستگیری سارق هفت درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون  بیش از 194 میلیارد و 544میلیون و 82 هزار و 50ریال کالاهای قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

موسوی  ادامه داد: این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته 970درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این زمینه 170 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شده اند، ابراز کرد:  در این مدت بیش از 67دستگاه خودرو متوقف و به پارکینگ انتقال داده شده است.

 وی با اشاره به تماس‌های مردمی با نیروی انتظامی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 9 هزار و 261 مورد تماس مردمی با 110 انجام گرفته که از این میزان تماس‌ها 70درصد عملیاتی شده است.

 موسوی با اشاره به اینکه 37درصد تماس‌های مردمی با نیروی انتظامی افزایش داشته است، گفت: سال گذشته بیش از 6 هزار تماس با نیروی انتظامی انجام گرفت.

 فرمانده انتظامی گچساران به ایجاد گشت رضویون اشاره کرد و افزود: این گشت به منظور ایجاد امنیت در محلات و مناطق مختلف شهری در حال انجام عملیات هستند.

وی به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی برابر قانون در این موضوع دخیل است و اگر سرنشین خودرو و یا راننده رعایت حجاب نداشه باشد بلافاصله در سیستم ثبت و برخورد صورت خواهد گرفت.