۰ نفر

سرقت گاز در مشهد جانِ خاطی را گرفت

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰:۴۴
کد خبر: 371868
سرقت گاز در مشهد جانِ خاطی را گرفت

محمد کامل، رئیس اداره گاز منطقه 7مشهد گفت: مطابق با اعلام تیم نشت‌یابی شرکت گاز این استان مبنی بر نشت گاز در یکی از مناطق حاشیه‌ای مشهد، تیم های امداد و تعمیرات این منطقه به محل اعزام و اقدام به حفاری محل کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رئیس اداره گاز منطقه 7 مشهد افزود: در ادامه عملیات حفاری با توجه به گزارش سازمان آتش نشانی، مشخص شد فرد خاطی با حفر کانال و عبور از زیر جاده اصلی اقدام به انشعاب غیرمجاز از شبکه اصلی گاز و سرقت کرده که علاوه بر نصب غیراصولی و ناایمن، موجب نشت گاز در منطقه و خسارت به تاسیسات گازرسانی شده است.

وی بیان کرد: در هنگام ورود نیروهای عملیاتی شرکت گاز خراسان رضوی به محل، بوی حاصل از نشت گاز به حدی بود که هر لحظه احتمال وقوع حادثه ثانویه وجود داشت، از همین رو برای حفظ ایمنی شهروندان با هماهنگی مقام قضایی، جریان گاز حدود 450 خانوار قطع و منازل مجاور این محل نیز تخلیه شد.

کامل افزود: مطابق شواهد موجود فرد خاطی پس از مشاهده نشت گاز ناشی از اتصال غیراصولی و ناایمن به کانال وارد شده، با دستکاری اتصالات، موجب شدت نشت شده و همین انباشت گاز عامل خفگی و فوت وی می‌شود.

رئیس اداره گاز منطقه 7 مشهد اضافه کرد: فرد متوفی پیش از این نیز در تابستان سال 95 اقدام به اجرای شبکه و نصب علمک غیرمجاز گاز کرده بود که با گزارش مردمی، شبکه غیرمجاز جمع‌آوری و از بروز حوادث احتمالی بعدی جلوگیری شد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده ایمن از گاز طبیعی، افزود: جریان گاز در شبکه شهری نزدیک به 60 پوند فشار دارد و هر نوع استفاده غیرمجاز از گاز طبیعی علاوه بر مجازات‌های قانونی، آثار و پیامدهای مالی و جانی گسترده و غیرقابل جبرانی برای افرد سودجو و سایرین را در پی دارد.

کامل بیان کرد: از شهروندان می‌شود در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف مرتبط با گاز طبیعی موضوع را به سامانه‌های 194 یا 37074 مرکز ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی اطلاع دهند.