۰ نفر

تبلیغات اغواگرانه در فضای مجازی قربانی گرفت

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۵
کد خبر: 371541
تبلیغات اغواگرانه در فضای مجازی قربانی گرفت

رئیس پلیس فتا استان البرز از کشف یک مورد پرونده برداشت غیر مجاز از حساب خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: مراقب بد افزارها در فضای ناشناخته مجازی باشد و آگاهانه در مواجهه با صفحات تبلیغاتی نظیر نرم افزار شارژ رایگان و غیره برخورد کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز در تشریح این خبر اظهار داشت: شخصی با در دست داشتن شکوائیه ای به این پلیس مراجعه و اعلام داشت اخیراً اینجانب متوجه شدم شخصی ناشناس اقدام به هک نمودن تلگرام پسرم نموده و متعاقباً از آن طریق به اطلاعات شخصی و خانوادگی اینجانب دسترسی پیدا کرده است و پس از هک نمودن گوشی بنده با دسترسی غیر مجاز با هویت پسرم اقدام به تخلیه حساب افراد مختلف در سطح کشور کرده که این امر موجب مشکلات عدیده ای شده است که به دلیل حساسیت موضوع مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مسئول انتظامی گفت: در این راستا پس از تشکیل پرونده و اقدامات فنی بر روی گوشی شاکی مشخص شد بر روی دستگاه گوشی وی نرم افزار مخرب نصب گردیده بطوری که نرم افزار تمام دسترسی به گوشی شاکی را اخذ و در اختیار فرد هکر قرار می دهد.  

وی در ادامه افزود : در ادامه تحقیقات  بعمل آمده مشخص گردید شاکی در گروه تلگرامی با افرادی ناشناس آشنا شده که تبلیغ نرم افزار شارژ رایگان می کردند و اقدام به دریافت نرم افزار شارژ رایگان از طریق شبکه اجتماعی تلگرام نموده و پس از نصب برنامه مذکور در گوشی خود عملاً موجب فعال شدن بدافزار موصوف می شدند. 

سرهنگ محمداقبالی گفت : پس از اقدامات فنی و مهندسی متهم که در یکی از استان های غربی کشور بود ضمن شناسای و هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به این پلیس منتقل شد . 

این مقام مسئول با توصیه به شهروندان اظهار داشت :کلاهبرداران با استفاده از تبلیغات نرم افزارهایی با عناوینی همچون "شارژ رایگان ، افزایش فالوور ، مشاهده اشخاصی که از پروفایلتان بازدید می کنند و ..." اقدام به نفوذ به گوشی و یا سیستم فرد قربانی نموده و به تمام سیستم یا گوشی شخص دسترسی پیدا می کنند.

این مقام انتظامی هشدار داد :هموطنان گرامی باید به این نکته توجه نمایند که برای دانلود نرم افزارهای مختلف از منابع قابل اعتماد و مطمئن استفاده نمایند و  بهیچ عنوان فریب تبلیغات اغواگرانه را نخورند .

رئیس پلیس فتا استان البرز متذکر شد: شهروندان می توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش های پیشگیری از جرایم سایبری مطلع شوند.