۰ نفر

نزاع مرگ‌بار به خاطر لباس مجانی

۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۰۷
کد خبر: 371142
نزاع مرگ‌بار به خاطر لباس مجانی

دو برادر که با استفاده از سلاح سرد، جوانی را در مغازه لباس‌فروشی به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، عصر روز چهارم مردادماه از طریق تماس شهروندان ساکن کهریزک با مرکز فوریت‌های پلیسی 110،  وقوع نزاع در یک مغازه لباس‌فروشی به مأموران اطلاع داده شد.

بلافاصله مأموران کلانتری 175 باقرشهر به محل اعزام شدند و به بررسی موضوع پرداختند که در نتیجه مشخص شد درگیری میان دو برادر به نام‌های «شایان» و «شاهین»، با صاحب لباس‌فروشی و دوست او به نام «قادر» بود که در جریان آن دو برادر با سلاح سرد مغازه‌دار و دوستش را مجروح کردند.

بلافاصله با هماهنگی از سوی مأموران کلانتری تیم پزشکی اورژانس مصدومان را به بیمارستان منتقل کرد اما «قادر» (دوست مغازه‌دار) به‌ دلیل شدت جراحات وارده فوت شد. با اعلام این خبر به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت، تیمی از کارآگاهان به همراه گروه بررسی صحنه جرم و تشخیص هویت و همچنین بازپرس کشیک ویژه قتل، در محل جنایت حاضر شدند.

در بررسی اولیه مشخص شد مقتول بر اثر ضربات وارده با جسم تیز به گردن فوت شده است. کارآگاهان در تحقیقات بعدی از محل جنایت و شاهدان عینی، پی بردند دو برادر فراری از افراد شرور منطقه هستند و ابتدا شایان با مراجعه به لباس‌فروشی با صاحب مغازه درگیری لفظی پیدا کرد و سپس با دخالت مقتول شدت درگیری بالا گرفت تا اینکه بعد از گذشت چند دقیقه برادر شایان، وارد درگیری شد و با سلاح سردی که در دست داشت، مالک مغازه و دوستش را مجروح کرد و دو برادر متواری شدند. کارآگاهان متوجه وجود دوربین مداربسته در محل جنایت شدند و با دیدن تصاویر لحظه حادثه بخشی از زوایای پنهان قتل آشکار شد. در نهایت با تمجیع اطلاعات به‌دست‌آمده دستگیری دو برادر شرور در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم، مخفیگاه ضاربان در محدوده ورامین شناسایی شد و با هماهنگی از سوی مرجع قضائی هر دو برادر در عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی پایتخت منتقل شدند. شایان در تحقیقات اقرار کرد پس از رهایی از زندان برای خرید لباس به آن مغازه رفت و چون پولی نداشت، از فروشنده خواست لباس را به‌صورت مجانی به او بدهد که این مسئله به درگیری منجر شد و دوست فروشنده که در مغازه حاضر بود، وارد ماجرا  و این مسئله باعث دخالت برادرش و وقوع قتل منجر شد.

سردار علیرضا لطفی، رئیس‌پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه در بررسی سوابق هر دو برادر مشخص شد آنها از افراد شرور منطقه باقرشهر و دارای چندین سابقه کیفری در زمینه شرارت، تیراندازی و مواد مخدر هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف هر دو برادر به نزاع منجر به قتل، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

رئیس‌پلیس آگاهی پایتخت در توصیه به شهروندان، گفت: بیش از یک‌سوم قتل‌های کشور به‌صورت ناگهانی و با استفاده از سلاح سرد اتفاق می‌افتد و این در حالی است که حمل سلاح سرد، جسارت نزاع با دیگران را افزایش می‌دهد؛ نزاعی که در هر حال برنده‌ای ندارد. همراه‌داشتن سلاح سرد و استفاده از آن، بی‌شک پشیمانی و ضرر به‌دنبال دارد و انگیزه ارتکاب جرم را افزایش می‌دهد. خویشتن‌داری، متانت، تدبیر و مدارا در پیشگیری از انواع خشونت و حتی قتل، نقش چشم‌گیر و  انکارناپذیری دارد و بدانیم  در نزاع‌های آنی، به‌طور ناخودآگاه از سلاح سرد در دسترس استفاده می‌شود. بنابراین سلاح سرد با خود حمل نکنیم.