۰ نفر

کلاهبرداری از بیش از ۶۰۰حساب بانکی با شگرد فیشینگ

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۰۱
کد خبر: 371065
کلاهبرداری از بیش از ۶۰۰حساب بانکی با شگرد فیشینگ

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی نوجوانی که از طریق یک کانال تلگرامی، به اطلاعات حساب بانکی بیش از ۶۰۰ نفر دسترسی پیدا کرده بود و از این طریق از طعمه های خود کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: یکی از شهروندان استان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس اظهار داشت؛ چند روز پیش در دو مرحله مبالغ ۲۸ و ۲۴ میلیون ریال از چندین حساب‌ بانکی بنده به‌ صورت اینترنتی واریز و برداشت شده است، از این‌رو پیگیر موضوع شدم.

رئیس پلیس فتا مازندران عنوان کرد: با توجه به شکایت صورت‌ گرفته و با هماهنگی مقام قضایی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی صورت‌گرفته مشخص‌ شد متهم پس از برداشت از حساب‌ها، مبالغ را از طریق سامانه‌های پرداخت اینترنتی به کارت‌های مختلفی که به نام افراد غیر بود واریز می‌ کرده است و سرانجام با انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان این پلیس، متهم در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی مورد شناسایی قرار گرفت .

این مقام انتظامی افزود: در ادامه با هماهنگی مرجع قضایی ماموران این پلیس به شهرستان مورد نظرمراجعه کردند و متهم را در منزل پدری‌اش دستگیر و در بازرسی از محل سکونتش تعدادی وسایل الکترونیکی و سیمکارت‌ کشف و ضبط کردند ؛در تحقیقات به عمل آمده متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت؛ از بهمن ماه سال گذشته از طریق یک کانال تلگرامی با نحوه انجام فیشینگ آشنا شدم که در آن اطلاعات حساب بانکی اشخاص مختلفی که از طریق فیشینگ به دست آمده بود، جهت برداشت درج می‌گردید. بنده نیز در ادامه بلافاصله اقدام به برداشت از حساب‌های اعلامی نموده و سپس مبالغ را به کارت‌هایی که بدین منظور تهیه کرده بودم واریز و سپس در فرصتی مناسب برداشت می‌ کردم.

محمدنژاد افزود: در ادامه با بررسی‌های دقیق‌تر توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد، متهم به حساب بانکی تعداد ۶۳۵ نفر دسترسی داشته است؛ از این رو از هموطنان عزیز تقاضا داریم در صورت کلاهبرداری از حسابشان، به مراکز پلیس فتا محل سکونت خود مراجعه نموده و گزارش نمایند.
 
رئیس پلیس فتا مازندران با بیان اینکه کاربران در فضای مجازی باید مراقب باشند تا گرفتار سایت‌ها و یا صفحات جعلی فیشینگ نشوند، گفت: به آدرس سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی توجه نمایید و حتما از سایت‌های معتبر خرید کنید ،زیرا این روزها کلاهبرداران با ایجاد درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به گرفتن اطلاعات حساب افراد می‌کنند و سپس این اطلاعات را در کانال‌های تلگرامی که بیشتر اعضای آن را فیشرها تشکیل می‌دهند، به اشتراک گذاشته و اقدام به فروش این اطلاعات بین خودشان می‌ کنند.