۰ نفر

جنایت برادران شرور برای یک دست لباس

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۴
کد خبر: 371030
جنایت برادران شرور برای یک دست لباس

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ برادر شرور خبر داد که با استفاده از سلاح سرد، جوانی را به قتل رسانده بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بعدازظهر چهارم مرداد 98، وقوع یک نزاع و درگیری در یک مغازه لباس‌فروشی در باقرشهر کهریزک به پلیس 110 اعلام شد که بلافاصله مأموران کلانتری 175 باقرشهر به محل اعزام شدند.

با حضور مأموران مشخص شد دو برادر به نامهای شایان و شاهین، با صاحب یک مغازه لباس‌فروشی و دوست وی به نام قادر درگیر شده و آنها را مجروح کرده‌اند.

بلافاصله مصدومان به بیمارستان منتقل شدند اما قادر (دوست مغازه‌دار) به خاطر شدت جراحات وارده فوت شد.

در ادامه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به همراه تیم بررسی صحنه جرم و تشخیص هویت و بازپرس کشیک ویژه قتل، در محل جنایت حاضر شدند.

در بررسی اولیه مشخص شد مقتول بر اثر ضربات وارده با جسم تیز به گردن فوت شده است.

تحقیقات تکمیلی حاکی از آن بود دو برادر مذکور (شایان و شاهین) از افراد شرور منطقه هستند که ابتدا شایان با مراجعه به مغازه لباس‌فروشی با صاحب مغازه درگیری لفظی داشته و با ورود قادر به ماجرا، شدت درگیری بالا گرفته بود.

در ادامه، برادر شایان نیز وارد درگیری شده و پس از مجروح کردن صاحب‌مغازه و قادر با سلاح سرد از محل متواری شده بودند.

با تجمیع اطلاعات به دست آمده دستگیری دو برادر شرور در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مخفیگاه ضاربان در محدوده ورامین شناسایی شد.

سرانجام هر دو متهم در تاریخ 9 مرداد 98، در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی پایتخت منتقل شدند.

شایان در تحقیقات اقرار کرد که پس از رهایی از زندان برای خرید لباس به مغازه مذکور مراجعه کرده و چون پولی نداشته از صاحب‌مغازه خواسته لباس را به صورت مجانی به او بدهد که این مسأله به درگیری منجر شده و پس از ورود دوست صاحب‌مغازه (مقتول) و شاهین به ماجرا، قتل روی داده بود.

سردار علیرضا لطفی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در بررسی سوابق هر دو برادر مشخص شد، آنها از افراد شرور منطقه باقرشهر و دارای چندین سابقه کیفری در زمینه شرارت، تیراندازی و موادمخدر هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر دو برادر با اعتراف به نزاع منجر به قتل، با صدور قرار قانونی توسط مرجع قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت متذکر شد: بیش از یک سوم قتلهای کشور به صورت ناگهانی و با استفاده از سلاح سرد اتفاق میفتد و این در حالی است که حمل سلاح سرد، جسارت نزاع با دیگران را افزایش می‌دهد.

لطفی تصریح کرد: همراه داشتن سلاح سرد و استفاده از آن، بی‌شک پشیمانی و ضرر به دنبال داشته و انگیزه ارتکاب جرم را افزایش می‌دهد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خویشتنداری، متانت، تدبیر و مدارا در پیشگیری از انواع خشونت و حتی قتل، نقش چشمگیر و غیر قابل انکاری دارد، گفت: باید بدانیم که در نزاعهای آنی، به طور ناخودآگاه از سلاح سرد در دسترس استفاده می‌شود بنابراین، سلاح سرد با خود حمل نکنیم.