۰ نفر

در کرمانشاه اتفاق افتاد؛

مزاحمت اینترنتی مرد شصت ساله برای دختر نوجوان

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۹
کد خبر: 370166
مزاحمت اینترنتی مرد شصت ساله برای دختر نوجوان

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از کشف یک مورد پرونده ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد و گفت : بعضی افراد زمانی که وارد فضای مجازی می‌شوند به راحتی تحت تاثیر قرار گرفته و با توجه به اینکه گمان می‌کنند ناشناس هستند دست به هر کاری می‌زنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ "علی کریمی" رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس فتا گفت:  فردی به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایت عنوان داشت شخصی ناشناس برای دختر نوجوانش در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد مزاحمت نموده که این کار باعث برهم خوردن  آرامش روانی و افسردگی دختر ایشان شده است لذا پرونده ای در این خصوص توسط کارشناسان سایبری تشکیل شد.

وی افزود: پس از تحقیقات اولیه از شاکی و بررسی موضوع، تلاش برای شناسایی متهمان به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت؛ در این خصوص ابتدا فردی  که یک پسر جوان بود شناسایی و با هماهنگی مقامات قضایی به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ کریمی ادامه داد : پسر جوان با مشاهده مدارک و مستندات بیان داشت مدتی قبل برای پدر مسنش شبکه اجتماعی اینستاگرام را نصب کرده و پیج فرد مزاحم در اختیار پدرش بوده است.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به شواهد جدید با هماهنگی مقام قضایی متهم شصت ساله شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد، متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما پس از مشاهده مستندات غیرقابل انکار به بزه انتسابی اعتراف و اذعان داشت تحت تاثیر جذابیت شبکه اجتماعی اینستا گرام قرار گرفته و به خاطر کنجکاوی با دختر نوجوان شاکی از این طریق آشنا و ارتباط مجازی بدون ملاقات حضوری برقرار کرده است.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه هشدار داد: هرگونه مزاحمت برای اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مطابق قانون جرائم رایانه‌ای‌، جرم بوده و قانون‌گذار برای مرتکبین این قبیل از جرایم، مجازاتی پیش‌بینی، کرده است.

این مقام مسئول از هموطنان خواست: در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  بخش تماس با ما  و یا شماره تلفن هفت رقمی ۲۱۸۲۱۹۲۱  با ما در میان بگذارند.