۰ نفر

ترفند پیچیده برای سرقت از خانه‌های اجاره‌ای مبله

۵ مرداد ۱۳۹۸، ۷:۱۰
کد خبر: 369229
ترفند پیچیده برای سرقت از خانه‌های اجاره‌ای مبله

مردی که با ترفندی پیچیده لوازم گران‌قیمت خانه‌های مبله را سرقت می‌کرد، با هوشیاری یکی از صاحبخانه‌ها دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق،  مردی چندی قبل با پلیس تماس گرفت و گفت گمان می‌کند یک سارق حرفه‌ای را شناسایی کرده است. این مرد توضیح داد: من خانه مبله اجاره می‌دهم. قبلا از همکاران خود شنیده بودم فردی با اجاره چندروزه خانه آنها همه اسباب و وسایل باارزش‌شان را سرقت کرده است. همکارانم مشخصات سارق را به من گفته بودند. امروز- روز حادثه- فردی با همان مشخصات نزد من آمد و خواست خانه‌ام را در حوالی میدان راه‌آهن برای چند روز اجاره کند. من با دیدن این مرد شک کردم و حدس می‌زنم او همان سارق حرفه‌ای باشد.

مأموران بعد از دریافت این اطلاعات، خود را به‌سرعت به محل موردنظر رساندند اما فرد مظنون به‌محض مشاهده پلیس پا به فرار گذاشت. به این ترتیب، عملیات تعقیب و گریز آغاز شد تا اینکه بالاخره متهم 30ساله به نام نادر به دام افتاد.

نادر در بازجویی‌های اولیه به سرقت از خانه‌های مبله اعتراف کرد و سپس پرونده‌اش برای رسیدگی در اختیار بازپرس احمد بیگی، بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه 15 تهران، ارجاع شد. نادر در بازجویی‌ها درباره جرائمش توضیح داد: من چند سال قبل در کرمانشاه به اتهام سرقت لوازم خودرو دستگیر شدم و به زندان افتادم. در زندان با مردی به نام حامد هم‌سلولی بودم. ما با هم قرار گذاشتیم بعد از آزادی دوباره خلاف‌هایمان را شروع کنیم. من چهار سال پیش آزاد شدم اما حامد همچنان در حبس بود تا اینکه بالاخره او هم مدتی قبل از زلزله کرمانشاه آزاد شد. من که از قبل برای سرقت از خانه‌های اجاره‌ای مبله نقشه کشیده بودم، از او خواستم برایم چند کارت ملی تهیه کند. حامد بعد از زلزله کرمانشاه با پرسه‌زدن در مناطق تخریب‌شده کارت‌ملی‌ها را سرقت می‌کرد یا کارت ملی زلزله‌زدگان را به‌بهانه‌های مختلف از آنها می‌گرفت و به من می‌داد. من از همان زمان اجرای نقشه خود را شروع کردم. ابتدا بابت هر کارت ملی 300 هزار تومان به حامد پرداخت کردم. سپس عکس خودم را روی کارت‌ها جعل کردم و هر از گاهی به تهران می‌آمدم و دست به سرقت می‌زدم.

متهم ادامه داد: شگرد من به این شکل بود که با کارت ملی جعلی سراغ افرادی می‌رفتم که خانه‌های مبله خود را به‌صورت روزانه کرایه می‌دادند. به آنها می‌گفتم همسرم بیمار است و باید چندروزی در تهران بمانم تا کارهای مداوای او را انجام دهم. سپس خانه را اجاره می‌کردم و با گروگذاشتن کارت ملی و همچنین پرداخت 50 یا صد هزار تومان بیعانه کلید را تحویل می‌گرفتم. پس از آن لوازم برقی، تلویزیون، ضبط و سایر وسایل باارزش را سرقت می‌کرم و فراری می‌شدم. صاحبخانه هم غیر از یک کارت ملی جعلی مدرکی از من نداشت و نمی‌توانست من را  به دام بیندازد.

نادر در ادامه اعترافات خود گفت: من با این ترفند از 10 خانه دزدی کردم و اموال مسروقه را به یک مال‌خر که از قبل می‌شناختم، فروختم.

بنا بر این گزارش، متهم در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او همچنان ادامه دارد.