۰ نفر

دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی در هرمزگان

۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۹
کد خبر: 369019
دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی در هرمزگان

رییس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی در استان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علی اصغر افتخاری عصر پنجشنبه افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان هرمزگانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی مبلغ کلاهبرداری را ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: شاکی در یکی از صفحه های شبکه اجتماعی اینستاگرام با فروشنده موتورسیکلت خارجی آشنا و برای خرید از طریق پیامک ارتباط برقرار می کند.

این مسوول انتظامی اظهار داشت: متهم به بهانه نوسان قیمت ارز در بازار تمام هزینه را قبل از تحویل کالا مطالبه کرده و شاکی نیز مبلغ را در اختیار وی قرار می دهد و پس از آن دیگر پاسخگوی وی نمی باشد.

رییس پلیس فتا هرمزگان خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و با استفاده از شیوه های علمی و تخصصی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقامات قضایی در یک عملیات پلیسی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

افتخاری تصریح کرد: متهم پس از مواجه با مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خود و به ارتکاب ۱۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۵ میلیارد ریال معترف شد که پرونده به دادسرا ارسال و متهم روانه زندان شد.

وی با بیان اینکه عاقبت کلاهبرداران در فضای مجازی رویارویی با افسران پلیس فتا است، افزود: مطالبه به حق هموطنان در فضای مجازی از اهداف پلیس فتا است و در این راستا از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

افتخاری از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مزاحمت در فضای مجازی از طریق مراجعه حضوری و یا سایت پلیس فتا اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.