۰ نفر

خسارت آتش‌سوی به ۳۰۰هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی

۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱:۵۴
کد خبر: 368614
خسارت آتش‌سوی به ۳۰۰هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: امسال در سطح استان ۶۷مورد آتش‌سوزی رخ داده که در طی آن به ۳۰۰هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی خسارت سطحی وارد شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یوسف‌علی ابراهیم‌پور امروز در ارتباط با تعداد آتش‌سوزی‌های انجام شده در سال جاری در مراتع آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال در سطح استان ۶۷ مورد آتش‌سوزی رخ داده که در طی آن به ۳۰۰ هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی خسارت سطحی وارد شده است.

 وی با بیان اینکه در سطح استان دو میلیون و ۷۰۰ هکتار مرتع وجود دارد، افزود: برای مراقبت و حفاظت از این مراتع در حوادث گوناگون مانورهای اطفا حریق در شهرستان‌های استان به منظور ارتقابخشی و توان‌سنجی امدادی نیروها انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی در ارتباط با جرایم آتش‌سوزی‌های عمدی در مراتع ادامه داد: طبق قوانین و مقررات مربوط به ایجاد آتش سوزی‌های عمدی در عرصه‌های منابع طبیعی از جمله مواد ۴۵، ۴۶ و ۴۷  قانون حفاظت و ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی با مسببان این حوادث برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: امسال ۳۷ نقطه بحرانی و مستعد آتش‌سوزی که طی ۱۴ سال اخیر بیشترین حادثه را تجربه کرده، شناسایی و با ساماندهی نحوه اطفای حریق در این مناطق، برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه انجام شده است.

ابراهیم‌پور با اشاره به اینکه در ۱۴ سال گذشته بیش از چهار هزار هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی طعمه حریق شده است، تصریح کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی با ۱۴ خودرو مخصوص اطفای حریق و ۲۷ دستگاه دمنده برای مقابله با آتش‌سوزی فعالیت می‌کند.