۰ نفر

قتل پدر به ‌دلیل اختلافات ناشی از بی‌کاری

۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲
کد خبر: 367132
قتل پدر به ‌دلیل اختلافات ناشی از بی‌کاری

پسر جوانی که با پدرش به‌دلیل بی‌کاربودن مرتب درگیر می‌شد، سرانجام او را به قتل رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق،  مردی جوان  ساعت ۱۱:۴۰ صبح شانزدهم تیرماه با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از کشته‌شدن پدر ۶۰ ساله‌اش از سوی فرد یا افراد ناشناس خبر داد. در پی آن، مأموران کلانتری ۱۴۸ انقلاب در صحنه جنایت حاضر و با جسد مردی ۶۰ ساله روبه‌رو شدند.
 
بررسی جسد نشان داد این مرد با ضربات جسم تیز که به پا و سینه او وارد شده، به قتل رسیده است. بلافاصله موضوع با دستور بازپرس کشیک قتل به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع داده شد. با حضور کارآگاهان در صحنه جنایت و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد فردی که با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته پسر مقتول به نام صابر ۳۳ساله است. او در تحقیقات پلیسی به مأموران گفت:  شب در اتاق خودم بودم و با هدستی که به گوش داشتم، در حال گوش‌دادن به موزیک بودم.  صبح از اتاقم بیرون آمدم و ناگهان با جسد خون‌آلود پدرم مواجه شدم و اطلاعی از قتل ندارم. من با پدر و مادرم زندگی می‌کنم و شب قبل از حادثه مادرم به منزل خواهرم رفته بود.
 
کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات پسر مقتول، در بازرسی منزل او البسه شسته‌شده‌اش را از حمام کشف کردند. با جمع‌بندی اطلاعات به‌دست‌آمده پسر مقتول به‌عنوان مظنون به قتل دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد. با انتقال متهم، او در تحقیقات پلیسی قتل پدرش را انکار کرد اما با انجام تحقیق از خانواده مقتول مشخص شد صابر حدود چهار سال است از آمریکا به ایران بازگشته و در این مدت اکثر اوقات بی‌کار بوده و این در حالی است که به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارد. پدر صابر که بازنشسته بود، دائم با او بر سر بی‌کاربودنش درگیر بود.
 
سرانجام صابر شنبه هفته جاری لب به اعتراف گشود و به قتل پدرش اقرار کرد. او به کارآگاهان گفت: من و پدرم همیشه بر سر بی‌کاربودنم در حال مشاجره بودیم و او من را دائم تهدید می‌کرد و  مورد ضرب و شتم قرار می‌داد تا اینکه تصمیم به کشتنش گرفتم. روز حادثه وقتی مادرم به منزل خواهرم رفت، من و پدرم در خانه تنها شدیم، فرصت را مناسب دیدم. به آشپزخانه رفتم و سه چاقو برداشتم.
وقتی پدرم از حمام بیرون آمد، من هم از پشت به او حمله کردم و با چاقو ضربات متعددی به پای او زدم.  وقتی به زمین افتاد با چاقویی که داشتم، ضرباتی به سینه و گردن او زدم. از ترس اینکه بلند شود مرتب با چاقو به او می‌زدم. نمی‌دانم چه تعداد ضربه به او وارد کردم فقط به خودم گفتم او باید بمیرد. وقتی فهمیدم کشته شده است، البسه خونی‌اش را درآوردم و رفتم در حمام شستم و سپس در تماس با پلیس از کشته‌شدن پدرم به دست افراد ناشناس خبر دادم.
 
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر، اعلام کرد: با  اعتراف صریح متهم به قتل پدرش، قاتل با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۲۷ برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.