۰ نفر

کلاهبرداری 20میلیارد ریالی مشاور املاک

۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۵۶
کد خبر: 364874
کلاهبرداری 20میلیارد ریالی مشاور املاک

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری مشاور املاکی که با شیوه‌ای متقلبانه در معاملات خریدوفروش مسکن در حدود 20میلیارد ریال از شهروندان اراکی، کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه سال جاری شهروندی اراکی با ارائه شکوائیه قضائی، گزارشی از کلاهبرداری و فروش مال غیر از سوی یکی از مشاوران املاک در سطح شهرستان اراک را به پلیس اعلام کرد و بلافاصله بررسی تخصصی موضوع به پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

وی افزود: با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس، مشخص شد که یکی از متصدیان مشاور املاک با شیوه‌هایی متقلبانه، با طرح فرصت مناسب برای خریداران مسکن و در غیاب صاحبان ملک اقدام به تنظیم مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه کرده و بعد از تسویه‌حساب کامل با فرد خریدار، یک مبایعه‌نامه تنظیمی را بدون این‌که فرد خریدار، فروشنده ملک را مشاهده کرده و از صحت معامله مطمئن شود، به او تحویل می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به متواری بودن متهم پرونده، بلافاصله اقدامات قانونی برای ابطال مجوز فعالیت این فرد با همکاری اتحادیه مشاوران املاک صورت پذیرفت و دستگیری این فرد در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

عزیزی اضافه کرد: با پیگیری و تلاش شبانه‌روزی پلیس، مخفیگاه متهم در یکی از محله‌های شهرستان شناسایی و این فرد در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی انتقال شد.

وی در ادامه با اشاره به کلاهبرداری 20 میلیارد ریالی فرد دستگیر شده از 8 شهروند اراکی تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات پلیس، متهم به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اعتماد بی‌جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی نسبت به آنها، عدم مشاوره با کارشناسان و افراد مطلع، طمع و فرصت‌طلبی بیش از حد برای کسب سریع و آسان دارایی و ثروت، ناآشنایی با روال قانونی امور اداری، قضائی، انتظامی و ساده‌انگاری و بی‌توجهی به واقعیت‌های اجتماعی از سوی برخی شهروندان را از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز کلاهبرداری برشمرد.

عزیزی با تأکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر شهروندان در انجام معاملات و پیشنهاد‌های مشکوک، اضافه کرد: شهروندان لازم است پیشنهادهای تجاری گوناگون ارائه شده از سوی شرکت‌ها، مؤسسات و اشخاص را تا قبل از احراز هویت و اطمینان از قانونی بودن عملکردشان نپذیرفته و معامله خود را در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانند.

دستگیری سارق کابل‌های برق در شازند 

وی همچنین بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های برق در شهرستان شازند، مأموران انتظامی کلانتری 12 آستانه این شهرستان با بررسی صحنه‌های سرقت و تحقیقات مقدماتی موفق به کشف سرنخ‌های مهمی در این زمینه شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با تحقیقات نامحسوس پلیس و بررسی علمی ادله و سرنخ‌های به‌جا مانده از سارق در صحنه‌های سرقت، سرانجام هویت سارق برای پلیس محرز و  پس از اقدامات پلیسی این فرد در محل اختفایش دستگیر شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: متهم در بازجوئی‌های به عمل‌آمده به 6 فقره سرقت کابل‌های برق در نقاط مختلف این شهرستان اعتراف کرد.

وی افزود: متهم دستگیرشده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

کشف 20 کیلوگرم تریاک در عملیات دستگیری یک باند توزیع مواد مخدر در خمین 

فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین از کشف 20 کیلوگرم تریاک در عملیات دستگیری یک باند توزیع مواد مخدر در خمین  توسط مأمورین مبارزه با مواد مخدر خبر داد و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی عملیاتی خودروی حامل مواد مخدر که از استان فارس در سطح یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خمین در حال تردد بود، به‌صورت نامحسوس تحت مراقبت مأموران پلیس قرار گرفت.

عزیزی تصریح کرد: سرانجام در عملیات مشترک صورت گرفته با پلیس شهرستان‌های خمین و گلپایگان، دو دستگاه خودروی اعضای این باند توقیف شدند.

وی افزود: در این عملیات مقدار حدود 20 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به‌صورت ماهرانه‌ای در صندوق عقب یکی از خودروها جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 4 نفر متهم دستگیر شده در این عملیات که قصد انتقال مواد مخدر را از استان فارس به استان مرکزی داشتند پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.